آغاز طرح تجمیع روستایی از زهکلوت

علیرضا رزم‌حسینی امروز در جلسه کارشناسی و بررسی طرح تجمیع روستایی در استان گفت که خشکسالی‌های اخیر در استان باعث تخریب روستاها و حاشیه‌نشینی در شهرها شده است.
وی افزود که متاسفانه نتوانسته‌ایم بحث اقتصاد روستایی را همزمان جلو ببریم و روستائیان را در بحث اقتصادی نیز توانمند کنیم خدمات زیربنایی یعنی آب، برق، گاز و جاده به روستاها رفته است اما مردم از نظر معیشت تامین نیستند.
استاندار کرمان با بیان اینکه اقتصاد روستائیان در کشور مورد غفلت قرار گرفته است بیان کرد که امکانات و ظرفیت‌های بسیار خوبی در روستاها وجود دارد اما مردم روش استفاده از آن را بلد نیستند و آموزش ندیده‌اند.
وی با اشاره به اینکه طرح تجمیع روستایی از منطقه زهکلوت در جنوب استان اجرایی می‌شود خاطر‌نشان کرد که در حال حاضر روستاهایی در استان وجود دارد که امکان زندگی در آنها به هیچ وجه وجود ندارد.
رزم‌حسینی گفته دولت سند ملی روستا را در سال گذشته رونمایی کرد هدف اصلی در این سند توسعه اقتصادی روستائیان است و باید در کنار جاده، آب و برق، اقتصاد روستائیان نیز طوری تقویت شود که مردم در روستا بمانند.
وی کارنامه دولت در قلعه‌گنج را بسیار موفق دانست و گفت که طرح تجمیع در روستاهایی که اقتصاد خوبی ندارند در دستور کار قرار می‌گیرد تا از حاشیه نشینی جلوگیری شود.
استاندار کرمان با بیان اینکه فاز اول این طرح در زهکلوت اجرایی می‌شود تصریح کرد که این طرح در جهت ایجاد شغل پایدار اجرا می‌شود.
وی افزود که در این طرح قرارگاه قدس بحث اسکان و اشتغال روستائیان را برعهده دارد و زیرساخت‌ها توسط دولت ایجاد می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=11988
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.