آمادگی دولت برای در اختیار گذاشتن مالچ رایگان

علیرضا رزم حسینی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی منطقه سه (شهرستان های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر) اظهار کرد: ایده واگذاری توسعه به بخش خصوصی در استان کرمان هم اکنون در حال تناور شدن است و بخش عمده ای از فعالیت های اقتصادی انجام شده در استان، آثار توسعه ای با خود به همراه دارد و با اقدامات معین اقتصادی منطقه سه، آثار فرهنگی، اقتصادی و اعتلای منزلت اجتماعی را در این منطقه شاهد خواهیم بود.

وی افزود: ستاد اقتصاد مقاومتی و دولت مایل است که واگذاری پروژه ها به بخش غیردولتی صورت بگیرد گرچه ممکن است مدیران میانی رغبتی به این کار نداشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان کرمان با اشاره به اقدامات انجام شده در سطح شهرستان ها و روستاهای استان افزود: می خواهیم نگاه مردم را اقتصاد تغییر دهیم و نگاهشان از پرداخت یارانه دولتی به انجام کار توسط خودشان تغییر کند.

رزم حسینی تصریح کرد: شوراها و دهیاران روستاها موظف به ارائه آمار بیکاران هر منطقه شده اند و باید اهداف را در بحث خوداشتغالی و اشتغال مشخص کرده و آموزش ها را ارائه و از معین اقتصادی مناطق بخواهیم که برنامه اشتغال برای این افراد ارائه کنند.

وی بیان کرد: با توجه به همکاری معین های اقتصادی و نهادهای مختلف از جمله صندوق کارآفرینی، هیچ بهانه ای وجود ندارد و باید دغدغه فرمانداران ایجاد اشتغال روستایی باشد.

رزم حسینی تصریح کرد: باید خدمات نظام را به مردم انعکاس داد، به ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی که کارهای کم نظیری صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه منابع طبیعی و حفظ محیط زیست به تنهایی از دولت بر نمی آید، پیشنهاد کرد: دولت آمادگی دارد مالچ رایگان در اختیار معین شهرستان های شرقی استان کرمان قرار داده و نیروی انسانی و نهال را تامین کرده و مدیریت کار به عهده معین شهرستان های شرقی باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=10994
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.