اجرای طرح ویژه نظارت بر حمل‌‌و‌نقل عمومی مسافر در تعطیلات نوروز

محمد مهدی نژاد در این باره اظهار کرد: طرح ویژه نظارت و بازرسی حمل و نقل مسافراز ۲۹ اسفند ۹۷ تا ۱۵ فروردین ۹۸ در کرمان اجرا می شود.

به گزارش مهر مهدی نژاد ادامه داد: در این طرح کارکنان اداری سازمان در دو شیفت صبح و عصر، پاسخگوی سوالات شهروندان و رانندگان تاکسی بوده و حتی در روزهای تعطیل نیز در محل کار حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به وظایف تیم بازرسی تاکسیرانی تصریح کرد: طی طرح ویژه بازرسی، بازرسان این سازمان با چهار ماشین گشت سیار و دو اکیپ به صورت صبح و عصر در پایانه‌های مسافربری گشت زنی  دارند و سرویس‌دهی عمومی توسط تاکسی ها را در سطح شهر کنترل می‌کنند.

مهدی‌نژاد با اشاره به این که در روزهای پایانی سال به دلیل افزایش تقاضای سفر درون شهری، رانندگان همه خطوط شهری باید در ایستگاه خود حضور داشته باشند اظهار کرد: این ضرورت به تمامی نمایندگان خطوط اعلام شده و علاوه بر آن، رانندگان در تعطیلات نوروز نیز سرویس دهی دارند و به طور حتم  مسیری خالی از تاکسی نخواهد بود.

مدیر عامل سازمان تاکسی‌رانی کرمان از وجود چهار هزار و ۸۰۰ دستگاه تاکسی در شهر کرمان خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی گردشی و مابقی خطی و تاکسی بیسیم هستند و تعدادی از آنها نیز در آژانس‌ها فعالیت دارند.

وی یاد آور شد: ۴۸ ایستگاه تاکسی در شهر کرمان تعریف شده و میزان تاکسی های موجود برای جمعیت شهر کرمان، کافی است و در این زمینه کمبود وجود ندارد.

مهدی نژاد تاکید کرد: تاکسیرانی سازمانی نظارتی است و رانندگان تاکسی نیز در صورت وجود تقاضای سفر و همچنین براساس خطوط تعریف شده اقدام به جابه جایی مسافر می‌کنند.

وی با توجه به اهمیت سرویس دهی مناسب و جلب رضایت مردم در روزهای پایان سال تصریح کرد: در این رابطه با نمایندگان خطوط شهر کرمان جلسه ای برگزار کردیم و در رابطه با سرویس دهی منظم تاکسی ها مواردی را یادآور شده و آنها را ملزم کردیم تا در دو شیفت کاری فعال باشند .

مهدی‌نژاد همچنین به طرح  پرداخت الکترونیکی و غیر نقدی کرایه در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: این امکان با مشارکت بخش خصوصی و به صورت پایلوت در بعضی از تاکسی های خطی و گردشی اجرا شد که در صورت تایید صلاحیت بخش خصوصی و تایید نهایی این طرح اجرا خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=25336
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.