پنجه خشکسالی بر گلوی حیات وحش کرمان| احتمال نابودی حیات وحش تا سه ماه دیگر

به گفته رضا جزینی زاده، استان کرمان ویترین تنوع زیستی کشور است با این خشکسالی‌های که در سال‌های اخیر داشته‌ایم اگر در بحث مدیریت بحران استان و سازمان برنامه ریزی استان برای آب رسانی و علوف رسانی به حیات وحش توجه نشود همه تنوع زیستی استان نابود خواهد شد.

آنطور که ایسنا نوشته، او تاکید کرده که تاکنون هیچ اقدامی برای آب رسانی و تامین علوفه حیات وحش از سوی سازمان برنامه و بودجه و مدیریت بحران استان نشده است.

مدیرکل محیط زیست کرمان هشدار داده که اگر این روند ادامه یابد درک نسل‌های بعدی ما از محیط زیست فقط در حد کتاب درسی و فیلم‌ها خواهد بود و هرگز محیط زیست را لمس نخواهند کرد.

آنطور که ایرنا نوشته 47 گونه از 194 گونه پستاندار موجود در کشور در استان کرمان قرار دارند.

هزار و 132 گونه مهره دار در ایران به ثبت رسیده که 334 گونه آن در استان کرمان وجود دارد و 220 گونه از 523 گونه پرنده موجود کشور را در استان کرمان داریم.

پستانداران شاخص علف خوار مانند کل، بز، قوچ، میش، آهو (سردسیری) و گونه گرمسیری جبیر در پارک ملی خبر وجود دارد همچنین از 10 گونه گربه سان کشور سه گونه از جمله شیرایرانی و ببر ایرانی  و هفت گونه از هشت گونه گربه سان، در استان کرمان وجود دارد.

یوزپلنگ ایرانی در منطقه پناهگاه حیات وحش دربند راور، پلنگ ایرانی، گربه جنگلی، گربه وحشی و کاراکال نیز در استان کرمان وجود دارد.

همچنین گزارش هایی از رویت خرس سیاه در مناطق جنوب استان کرمان و پناهگاه حیات وحش زریاب، منطقه حفاظت شده کوه شیر و سنگ مس داده شده است.  این حیوان به نام خرس سیاه بلوچ شناخته می شود و از پراکنش خوبی در جنوب استان کرمان برخوردار است.

از سگ سانان استان کرمان می توان به گرگ، شغال و روباه اشاره کرد که در اکثر مناطق استان پراکنش خوبی دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=17436
1 نظر
  1. خوارزمی می گوید

    با سلام. اطلاعات مربوط به گربه‌سانان درمتن خب کاملا اشتباه است. بطور کلی در حال حاضر در ایران نه شیر وجود دارد و نه ببر.
    در مورد اظهار نظر مدیرکل محترم محیط زیست استان هم می‌توان گفت جای تاسف دارد چنین جایگاهی اینگونه احساسی و ناپخته به مشکل نگاه می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.