احداث کتابخانه مرکزی جدید در کرمان ضروری است

مصطفی شمس الدینی پور اظهار کرد: بهار سال ۸۸ در دومين سفر استانی هیئت دولت، ساخت كتابخانه مركزی كرمان با زيربنای ۱۰ هزار متر مربع در قالب طرح ملی و استانی به تصويب رسيد.

وی افزود: جلسه هیئت وزیران مورخ ۲۷ فروردین ۱۳۸۸ تشکیل شد و مبلغ ۲۰ میلیارد ریال برای احداث کتابخانه مرکزی اختصاص یافت که در سالهای ۸۹ و ۹۰ تکمیل و تجهیز شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گفت: در تاریخ ۴ مرداد سال ۸۸ نیز صورتجلسه ای به امضای معاونت های عمرانی و پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری و اعضای شورای شهر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شهرداری، اداره کل کتابخانه ها، اداره کل فنی استانداری تنظیم و تخصیص یک قطعه زمین جهت احداث کتابخانه در ضلع شمال شرقی سایت اداری مورد تائید تمامی اعضاء جلسه قرار گرفت.

وی از تصویب و تخصیص قطعه زمینی به مساحت ۲۷۸۳ متر مربع جهت احداث کتابخانه در ضلع شمال شرقی پارک شورا محل در سال ۸۸ گفت و بیان کرد: که در همین راستا نقشه های ساختمانی مورد نظر نیز تهیه شده است.

شمس الدینی پور تصریح کرد: بنای کنونی کتابخانه در سال ۱۳۱۲ هجری شمسی بـرای ساخت کارخانه پشم ریسی بنیان نهاده شـد که در مهرماه سال۱۳۷۰ همزمان با برپایی کنگره خـواجـوی کرمانـی ساختمان باقی مانده بـا اضافه کردن مخـازن کتاب جهت کتابخانه مرکزی بازسازی و به بهره برداری رسیده ولی متاسفانه این بنا از استحکام لازم و زیرساخت استاندارد برخوردار نبوده و لذا احداث کتابخانه مرکزی برای شهر کرمان از ضروریات است.

وی به عدم استحکام این بنا اشاره کرد و ادامه داد: به طور متوسـط روزانه بیش ازدوهزار نفـر از اعضاء ، محققین و دانشجویان به این کتابخانه مراجعه می کنند و از این بنا استفاده می کنند و این موضوع از دغدغه های اداره کل کتابخانه های عمومی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=28425
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.