ادامه همکاری شهرداری کرمان با قرارگاه خاتم‌الانبیا

محمد فرشاد به ایسنا گفته

شورای اسلامی شهر کرمان هیچ مشکلی با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ندارد و همه قراردادهایی که بین شورای اسلامی شهر کرمان و قرارگاه خاتم الانبیاء منعقد شده است، در چهارچوب قرارداد انجام خواهند شد.

این در حالی است که در هفته‌های گذشته خبرهایی مبنی بر نارضایتی برخی اعضای شورای شهر کرمان از عملکرد قرارگاه خاتم الانبیا به گوش می‌رسید.

اظهارات علی بهرامی، نایب رییس شورای شهر کرمان در جلسه علنی دو هفته پیش این شورا بیش از پیش به اخبار اختلاف بین شورا و خاتم دامن زد. به خصوص که او از شهردار کرمان خواست که «به جای پیشبرد برخی پروژه‌ها از جمله پل امیرکبیر که هزینه زیادی دارند، باید برای کرمان تماشاخانه بسازیم و یا کرمان شهر کتاب شود.»

قرارگاه خاتم الانبیا سال 93 به درخواست ابوالقاسم سیف الهی، شهردار وقت کرمان و با پیگیری علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان که در زمان جنگ معاون سردار سلیمانی بوده، قبول کرد برای انجام 8 پروژه به کرمان بیاید.

در همین سال قرارداد همکاری بین شهرداری کرمان و قرارگاه خاتم برای ساخت 5 پل و زیرگذردر شهر کرمان نهایی شد. پل سه راه راه آهن، پل هوانیروز، پل باغملی، پل ابوذر و زیرگذر میدان آزادی. پل سمیه، امام جمعه و فیروزه اما به تایید شورای شهر کرمان نرسید.

از مهر 94 عملیات اجرایی این پل‌ها آغاز شد و قرار بود تا مهر 96 همه این پروژه‌ها به پایان برسند که تاکنون هیچکدام به خط پایان نرسیدند. دلیل این امر به گفته مسوولان قرارگاه خاتم، بدهی شهرداری کرمان به این قرارگاه است.

شهریور امسال سردار اکبری، جانشین قرارگاه خاتم گفته بود که شهرداری کرمان ۵۰ میلیارد تومان پول و ۷۰ میلیارد تومان زمین به این قرارگاه داده که فروش زمین به مشکل خورده، در حالی که قرارگاه خاتم تاکنون برای پروژه های شهر کرمان ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده‌.

به گفته فرقانی، معاونت عمرانی وقت شهرداری کرمان برای پروژه‌های سه‌راه راه‌آهن، هوانیروز، باغملی و ابوذر یک قرارداد 240 میلیاردی بسته‌شده. قرارداد پروژه آزادی هم 106 میلیارد تومان است.

یک سال بعد از آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها، شورای شهر کرمان با ساخت پل امیرکبیر هم موافقت کرد. بدین ترتیب پروژه‌های در دست اجرای خاتم در کرمان به 6 رسید. گفته می‌شود قرارداد پل امیرکبیر هم 90 میلیاردتومان است.

طولانی شدن زمان اجرای این پروژه‌ها و مشکلات مالی شهرداری کرمان باعث شده این انتقاد به وجود آید که اگر شهرداری پول نداشت، چرا دست به اجرای این پروژه‌ها زد، به خصوص که از سال 90 تاکنون پل سیدی در شهر کرمان در دست ساخت است و هنوز به اتمام نرسیده.

این انتقادات که اخیرا از سوی بهرامی هم مطرح شده موجب شد خبر خلع ید قرارگاه خاتم از پروژه‌های شهر کرمان منتشر شود.

از آنجایی که به گفته قرارگاه خاتم تاخیر در پروژه‌ها عمدتا به پرداخت پول از سوی شهرداری برمی‌گردد و تقریبا تقصیری متوجه خاتم نیست، تکذیب شدن این خبر قابل حدس بود، همانطور که امروز محمد فرشاد، رییس شورای شهر کرمان گفته شورای اسلامی شهر کرمان قصد تعطیلی هیچ پروژه‌ای را ندارد ضمن آنکه هیچ پروژه‌ای تعطیل نشده است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=16096
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.