ارائه خدمات دندان‌پزشکی به دانش‌آموزان جنوب استان

مسعود مطهری در آئین افتتاحیه طرح وارنیش‌فلورایدتراپی جهت پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش‌آموزان در جنوب کرمان گفته در اجرای برنامه وارنیش‌فلوراید با همکاری آموزش و پرورش 75 هزار دانش‌آموز خدمات دریافت می‌کنند. این طرح در دو نوبت که نوبت اول آن مهر و آبان و نوبت دوم فروردین و اردیبهشت ماه سال بعد اجرا می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه در این طرح 30 تا 50 درصد میزان پوسیدگی دندان‌های مورد هدف کاهش پیدا کند، گفت که پیش‌بینی می‌شود در 15 سال آینده در بخش سلامت دهان و دندان شاهد وضعیت بسیار خوبی در این منطقه باشیم.

وی با تاکید بر اینکه طرح وارنیش‌فلوراید در جنوب کرمان با حضور 450 نیروی معاونت بهداشتی اجرا می‌شود، افزود که در هر نوبت اجرای طرح بیش از 2 میلیارد ریال هزینه می‌شود.

مطهری با بیان اینکه اقدامات بهداشتی فقط در حوزه دندانپزشکی نیست افزود که مراقبت‌های بهداشتی در گروه‌های سنی مختلف برای همه مردم از بدو تولد تا سالمندی توسط مراکز بهداشت انجام می‌شود و مختص به گروه خاصی نمی‌باشد.

وی ببا بیان اینکه دولت از سه ساله گذشته خدمات خوبی در حوزه دندانپزشکی در این منطقه ارائه داده است تصریح کرد که این طرح با وجود همه مشکلاتی که سر راه خود داشت توانست به یکی از برندهای مهم جمهوری اسلامی در جهان تبدیل شود این نیز به برکت طرح تحول سلامت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت بیش از هزار خدمت به مردم ارائه می شود، گفته یکی از خدمات مهم و تاثیر گذار این طرح سلامت دهان و دندان است که بسیار موفق بوده است.

وی با بیان اینکه در بحث سلامت دهان و دندان جنوب کرمان بسیار موفق بوده است افزود که در حال حاضر 35 مرکز فعال با 34 دندانپزشک برای رفع معضلات بهداشت دهان و دندان در این منطقه فعالیت می‌کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=14650
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.