از تخریب ورودی های شهر جلوگیری شود

در آغاز این نشست محمد فرشاد، رئیس شورای اسلامی شهر کرمان ضمن گرامیداشت 16 آذرماه و روز دانشجو از اقدام شهرداری برای تشکیل ستاد مناسب سازی ایستگاه های اتوبوس برای معلولان قدردانی و تشکر کرد. وی با اشاره به ضرورت اولویت در برنامه هایی که شهرداری در دستور کار دارد اظهار امیدواری کرد که بزودی شاهد عینیت این برنامه ها باشیم.

لزوم ارائه برنامه از سوی شهرداری به شورا

در ادامه جلسه شورای اسلامی شهر کرمان علی اکبر مشرفی، خطاب به شهردار با اشاره به قطع شدن تعدادی از درختان سرو و همچنین گودبرداری و خاکریزی در خیابان جهاد، اظهار کرد: طبق تحقیقات ما در ارتفاعی که این گودبرداری صورت می گیرد هیچ لایه سختی مشاهده نشده است. وی با اشاره به اینکه اگر لایه سختی وجود دارد زیر این عمق است افزود: ما خواستار حفر چاهی به عمق 5/1 تا 2 متر در محل هستیم تا به طور کارشناسی مشخص شود لایه سختی که شهرداری به دنبال آن است در چه عمقی قرار دارد. مشرفی با اشاره به تعمیر جداول خیابان آزادگان افزود: به علت بی دقت هایی که صورت گرفته مقدار زیادی از شن هایی که در این بخش کار می شود در کنار درختان سرو وسط خیابان ریخته شده و این منجر به خشک شدن تعدادی از درختان شده است و از شهردار محترم می خواهیم در خصوص اصلاح این بی دقتی، دستورات لازم را بدهند. مشرفی در ادامه صحبت هایش با اشاره به نزدیک شدن به زمان بررسی و کارشناسی بودجه شهرداری در شورا، اظهار کرد: فصل بررسی کارشناسی بودجه ریزی برای برنامه ها در راه است و باید بودجه و برنامه های شهرداری با هم هماهنگ باشد. در حال حاضر من به عنوان یکی از اعضای شورای شهر، برنامه ای از شهرداری ندارم تا بخواهم به بررسی کارشناسی آن بپردازم. از شهردار می خواهیم تا یک برنامه یک تا سه ساله به شورا داده شود تا ما هم بتوانیم بر اساس آن برنامه، بررسی و اولویت بندی کنیم و آن را برای اجرا به شهرداری بازگردانیم. وی تصریح کرد: اگر برنامه ای به ما ارائه نشود نمی توان هیچ بودجه ای را بررسی و کارشناسی کرد.

ایجاد گرمخانه هایی برای کارتن خواب ها

منصور ایرانمنش، نائب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل نیز با اشاره به ورودی های شهر خصوصاً زرند و کوهپایه که در حال تخریب شدن است اظهار کرد: این مساله چهره این بخش از ورودی های شهر را بسیار زشت کرده است. در حالی که این ورودی ها می توانست برای گردشگری و زیبایی شهر جذاب تر باشد. وی افزود: در محوطه مسجد و کوه های صاحب الزمان نیز از چند جهت جبهه های کوه دچار تخریب شده و چهره کوهستانی آنجا را دگرگون کرده اند. وی از شهرداری خواست که در این خصوص وارد شود و مساله را پیگیری کند. ایرانمنش با اشاره به شب های سرد زمستان و لزوم ایجاد گرمخانه هایی برای کارتن خواب ها تاکید کرد: ایجاد گرمخانه ها مساله مهمی است که باید به آن توجه شود. زیرا کارتن خواب های زیادی در سطح شهر وجود دارند و بهتر است که شهرداری گرمخانه هایی برای این افراد ایجاد کند تا آنها از یک سرپناه موقت در این فصل سال برخوردار باشند. بیمه منازل مسکونی در برابر زلزله موضوع دیگری بود که ایرانمنش راجع به آن صحبت کرد. وی با اشاره به اینکه توافقی در گذشته با بیمه ایران صورت گرفته اما تاکنون از اجرایی شدن آن خبری نیست، خواستار پیگیری این موضوع از سوی رسانه ها شد. نگهداری و بهداشت حیوانات خانگی در فضای عمومی موضوع دیگری بود که ایرانمنش به آن پرداخت. وی به آوردن این حیوانات به فضاهای عمومی و مشکلاتی که برای مردم ایجاد کرده اشار کرد و گفت: در خیلی از ورودی های پارک های تهران نوشته شده «ورود حیوانات خانگی ممنوع» اما بعضاً در بعضی از پارک های اینجا مشاهده می کنیم که حیوانات خانگی افراد به فضا و وسایل بازی کودکان ورود می کنند و برای آنان مشکل ایجاد می کنند.

صدور پایان کار بر اساس رعایت ضوابط تعیین شده

مهران عالم زاده، شهردار کرمان نیز در این نشست ضمن تبریک روز دانشجو اظهار کرد: هم اکنون به مناسبت روز دانشجو در منطقه 2 ، در حال برگزاری مسابقات دانشجویی در حوزه معماری و شهرسازی هستیم. وی هدف از برگزاری این مسابقات را مشارکت دانشجویان در این حوزه دانست. عالم زاده در ادامه صحبت هایش با اشاره به گرامیداشت روز معلولان گفت: ما در شهرداری همزمان دو سه کار را در حوزه معلولان شروع کرده ایم. تشکیل ستاد مناسب سازی تنها یکی از اقدماتی بود که خواستیم نشان دهیم می خواهیم به صورت هماهنگ و منسجم وارد این حوزه شویم. وی افزود: یکی از کارهایی که در دستورکار قرار داشته و تقریباً به نتیجه رسیده است تدوین ضوابط در حوزه مناسب سازی شهر برای معلولان است که فکر می کنم ان شاءالله ظرف حداکثر یک ماه آینده کل این ضوابط به صورت تدوین شده به انتشار برسد و بر مبنای آن دو تا اتفاق صورت گیرد. یکی اینکه با سازمان نظام مهندسی هماهنگی کردیم تا یک دوره آموزشی برای مهندسان در حوزه طراحی و نظارت بر ساختمان های عمومی و مجتمع های مسکونی برگزار کنند تا از این پس بدون برنامه و براساس ضوابط انجام شود. یعنی این ضوابط حتماً باید در نقشه ها دیده شود و مهندسان هم حتماً باید نظارت کنند. وی تاکید کرد: شهرداری هم بعد از آنکه پروانه ها صادر شد، پایان کار را برای ساختمان های عمومی و مجتمع های مسکونی ای صادر خواهد کرد که این ضوابط را رعایت کرده باشند. شهردار کرمان در ادامه افزود: یک بخش دیگر این ضوابط در حوزه شهری است. یعنی پروژه هایی که خودش شهرداری دارد اجرا می کند مانند پارک ها، خیابان ها و معابر که ساختمان ها باید مناسب سازی شوند. وی افزود: شهرداری در این دوره هر کاری که انجام داده حتماً در آن فضای مناسب سازی را لحاظ کرده است و سعی کرده ایم که همه آنها ضابطه مند باشند. عالم زاده ادامه داد: کار دیگری که در دستور کار قرار دادیم و عضو ستاد هم یکی از معاونت هاست در خصوص حوزه فرهنگی و اجتماعی است. اعتقاد داریم که مردم هم باید به این نکته توجه داشته باشند که فاصله میان سلامت و معلولیت یک لحظه است و مشکل معلولان فقط مشکل خود معلولان نیست و همه مردم در آن دخیل هستند. بنابراین مردم باید این را بدانند و آگاه باشند و معلولان را درک کنند. عالم زاده با اشاره به اتوبوس هایی که خریداری شده و به زودی وارد حمل و نقل کرمان خواهند شد، گفت: حداقل یک تا دو اتوبوس ویژه برای معلولان اختصاص داده ایم ولی در حال حاضر یک اتوبوس داریم که خیلی مناسب حال معلولان نیست اما ان شاءالله این ظرفیت سه برابر خواهد شد. شهردار کرمان در ادامه صحبت هایش افزود: احداث چهار محور در چهار منطقه شهری از مصوبات ستاد بود که انتخاب شد که بحث مناسب سازی به صورت ویژه با پیشنهاد خود جامعه معلولان که بیشتر دارند از آن فضا استفاده می کنند انجام شود تا ان شاءالله بتوانند از این حوزه استفاده کنند. عالم زاده با اشاره به سرعت گیرهایی که در زیر پل ابوذر نصب شده، اظهار کرد: در زیر پل ابوذر پایه و نگه دارنده پل، یک لاین خیابان را اشغال کرده است. با توجه به اینکه در آن محور عموماً رانندگان با سرعت 80 کیلومتر در ساعت تردد می کنند، شهرداری ابتدا در این خصوص هفت تابلو را در کنار پروژه عمرانی نصب کرد که متاسفانه به دلیل عدم توجه رانندگان، لازم شد که آنجا یک سرعت گیر نصب شود تا سرعت خودروها به 40 کیلومتر برسد. ان شاءالله بعد از اتمام عملیات اجرایی این پروژه، سرعت گیرها جمع آوری خواهند شد و دغدغه دیگری به وجود نخواهد آمد.

احداث فرهنگسرای سلامت در دستور کار شهرداری قرار گیرد

ماه بانو معصوم زاده، رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر کرمان نیز در این نشست با اشاره به گذشت دومین سال فعالیت شهردار جدید و برنامه های اعلام شده، اظهار کرد: انتظار بر این است که اعلام شود چند درصد از طرح ها و برنامه های اعلام شده تحقق یافته است تا بودجه و اولویت بندی برنامه ها بر اساس این آمار چیدمان شود. وی در ادامه با اشاره به جدا شدن، خطرناک بودن و ریزش دیوارهایی نزدیک به مدارس در نزدیکی بازار، افزود: با توجه به فصل سرما و بارندگی و اینکه خدای ناکرده اگر زمین لرزه ای رخ دهد احتمال فروریختن این دیوارها وجود دارد و خطرات جدی ای برای مدارس و دانش آموزانی که آنجا عبور می کنند، به وجود می آورد از شهردار محترم پیگیری و اقدام سریع در این خصوص را خواستاریم. معصوم زاده در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به بیمه معلولان گفت: در این چند روز به طور مکرر پیگیر آن بودیم خانواده هایی که معلول دارند ولی بیمه نشده اند و بیمه ندارند، توسط بهزیستی بیمه شوند و هزینه آن را خیرین سلامت پرداخت کند. اما دیروز ما در جلسه ای بودیم که یکی از خانم ها گفتند فرمانداری هفته قبل جلسه ای داشته و این را مصوب کرده است که اگر در خانه ای دو معلول باشند بیمه آنها را خیرین پرداخت کنند. اما من خودم به عنوان کسی که در تمام جلسات فرمانداری و استاندار هستم واقعا خبردار نبودم و این یک نوع موازی کاری است که دارد وقت همه ما را می گیرد. معصوم زاده با اشاره به لزوم ایجاد یک پل عابرپیاده روبه روی دانشگاه چمران اظهار کرد: ما تصادفات خیلی زیادی را مقابل دانشگاه چمران شاهد هستیم و این در حالی است که بسیاری از معلولان ما آنجا مشغول به تحصیل هستند. بنابراین ضرورت دارد که شهرداری در جهت ایجاد یک پل عابرپیاده در این منطقه اقدام کند. رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر کرمان در بخش دیگری از صحبت هایش افزود: دو زمین در کنار پارک رادیو و انتهای بلوار همت برای احداث فرهنگسرای سلامت در نظر گرفته شده است. از شهرداری می خواهیم این دو مورد را بررسی و اعلام کند که کدام یک برای احداث فرهنگسرای سلامت اولویت دارند. معصوم زاده در ادامه با اشاره به وضعیت کارتن خواب ها، اظهار کرد: گرمخانه های کرمان عملاً در حالت تعطیلی نسبی قرار دارند. این در حالی است که در خیلی از کشورها مانند فرانسه، اتوبوس هایی را که دیگر قابل استفاده نیست و ازکارافتاده است را در جاهایی که در معرض دید عموم نیست و در مکان های خاصی قرار داده اند تا این افراد بتوانند از آنجا به عنوان جای خواب استفاده ‌کنند. در کرمان تعداد کارتن خواب ها زیاد است و احتیاج به محلی مثل گرمخانه دارند و بهتر است در این مورد نیز در اولویت شهرداری قرار گیرد.

فرشاد؛ رییس شورای شهر کرمان باقی ماند

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=21711
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.