استان کرمان عقب‌ماندگی تاریخی دارد | تنش‌های سیاسی مانع توسعه استان‌ها

جواد ناصریان در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه امروز برای معارفه استاندار جدید کرمان به این استان سفر کرده‌ایم، افزود: شاخص‌هایی برای جابجایی استانداران داریم که مهمترین آنها امانتداری است.

آنطور که تسنیم نوشته وی با بیان اینکه سیاستی را در وزارت کشور داریم و استانداران معمولا غیربومی انتخاب می‌شوند، گفت: اما استان کرمان به‌ لحاظ شرایطی که دارد فرق می‌کند و نگاه وزارت کشور است که کرمان از استاندار بومی برخوردار باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور با اشاره به اینکه امیدواریم استاندار جدید منشاء خیر و برکت برای استان باشد، افزود: در شرایط فعلی کشور، نیازمند افراد متخصص و امانتدار هستیم.

وی با یادآوری اینکه رزم‌حسینی استاندار سابق کرمان تلاش‌های خوبی برای استان کرد، گفت: رزم‌حسینی به اصرار خودش از استانداری کرمان جدا شد.

ناصریان با بیان اینکه تنش‌های سیاسی مانع توسعه استان‌ها است، عنوان کرد: ایده رزم‌حسینی مبنی بر استفاده از همه ظرفیت‌ها بسیار خوب بود و آرامش سیاسی خوبی در استان ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه از آقای فدایی استاندار جدید هم می‌خواهیم که آرامش سیاسی استان را حفظ و از جدل سیاسی خودداری کند تا روند پیشرفت استان ادامه داشته باشد، گفت: دولت آنقدر منابع ندارد که به همه کارها برسد و بنابراین باید از ظرفیت سایر عوامل توسعه هم استفاده کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور با بیان اینکه سرمایه‌گذار زمانی برای سرمایه‌گذاری می‌آید که احساس ثبات و آرامش در استان کند، تصریح کرد: استان کرمان یک عقب‌ماندگی تاریخی دارد که از گذشته بوده و امیدواریم با تلاش بیشتر این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

وی به الگوی اقتصاد مقاومتی استان کرمان اشاره کرد و افزود: الگوی موفق استان کرمان در حال حاضر در سایر استان‌ها جاری است.

پایان انتظار پنج‌ماهه کرمانی‌ها | فدایی بالاخره استاندار کرمان شد

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=21340
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.