استفاده از مجموعه قبه سبز به عنوان اثر زنده دانشجویی

به گزارش ایسنا “علیرضا رزم حسینی” روز سه شنبه در مراسم آغاز عملیات باستان شناسی، ساماندهی و مرمت قبه سبز شهر کرمان اظهار کرد که دو سال قبل بحثی درباره قبه سبز مطرح شد و در سفر آقای ولایتی به کرمان بحث بازسازی این مجموعه عنوان و ایشان ابراز علاقمندی کردند که قبه سبز در سطح ملی مطرح شود.

وی با اشاره به آغاز تملک املاک اطراف قبه سبز و تدوین طرح مرمت، افزود: «هدف ما تنها مرمت قبه سبز نیست، هدف این است که این مجموعه تاریخی و دانشگاهی حیات داشته باشد. لذا قرار شد دانشگاه آزاد بخشی از هزینه های را تقبل کرده و با مرمت مجموعه، اساتید و دانشجویان برای پژوهش از این مرکز استفاده کنند.»

رزم حسینی تصریح کرد که  تلاش می کنیم مجموعه قبه سبز به تدریج احیاء و به عنوان اثر زنده دانشجویی مورد استفاده واقع شود و منابع خوبی برای مرمت این اثر پیش بینی شده است. همیشه عده ای مخالف هستند اما نباید کسی برنجد و باید با کار کارشناسی و مشورت اهل فن و اراده، امور را پیش برد.

استاندار کرمان با بیان اینکه کار مرمت قبه سبز باید طی دو سال انجام شود، اظهار کرد که  این آثار ثروت های ملی ما هستند که از آنها غافل هستیم و در صورتی که مرمت شوند، گردشگران زیادی را جذب می کنند که در پی آن اشتغال و ثروت می آید.

وی افزود که برخی تصور می کنند مسائل فرهنگی ایران موجب می شود گردشگر به کشور ما نیاید، در حالی که مرم کشورهای مختلف فرهنگ ما را پذیرفته و برای آن ارزش قائل هستند که به ایران می آیند و در این دولت حضور گردشگران خارجی در استان کرمان سه برابر شده است.

رزم حسینی تصریح کرد: « ما باید فضای سیاسی و تسهیلات گردشگری را به گونه ای فراهم کنیم که گردشگران خارجی به کشور ما بیایند. تلاش دولت یازدهم که براساس خردگرایی کار می کند، این است که ایران جایگاه بین المللی خود را پیدا کند زیرا کشور ما در اخلاق، فرهنگ و … حرف برای گفتن دارد.در دولت یازدهم در استان کرمان سه اثر باستانی و فرهنگی در فهرست آثار چهانی ثبت شد و مجموعه قبه سبز و بازار کرمان نیز قابلیت ثبت را دارند.»

او اظهار امیدواری کرد که باید همه دست به دست هم داده و شرایطی در استان کرمان به وجود آوریم که حرف همه توسعه استان باشد و همه دغدغه توسعه داشته باشند که در این صورت همکاری خواهند کرد و ایجاد توازن توسعه ای استان با حضور معین های اقتصادی از سه سال قبل آغاز شده است.

 

 

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13013
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.