اعتراض به تخریب خانه شهر وارد مرحله جدیدی شد

در ابتدای جلسه  طبق روال سایر نشست های عمومی رییس‌های کمیسیون های شورای شهر کرمان مصوبات خود را خواندند.

محمدیاسین پنجعلی زاده رییس کمیسیون عمران وشهرسازی شورا در ابتدا به اعضای جدید خانه مطبوعات کرمان تبریک گفت و آرزوی موفقیت برای مدیرعامل جدید خانه مطبوعات کرد. او در ادامه مصوبات و نامه‌های رسیده به کمیسیون خود را خواند و در انتها از زحمات شهردار کرمان در بازگشایی محور گلبازخان که به تازگی باز شده تشکر کرد. البته او این نکته را اضافه کرد که در آن مراسم که با حضور استاندار بود هیج یک از اعضای شورای شهر نبودند و حتی خود شهردار نیز دعوت شده بود.

علی بابایی شهردار کرمان در جواب این صجبت گفت آن مراسم فقط بازدید از پروژه‌های شهری بود و افتتاحی صورت نگرفت و افتتاحیه‌ها را گذاشته‌ایم برای بعد ماه مبارک!

این صحبت بابایی شروع بحث تخریب خانه شهر بود!

کمال جوانمرد با خطاب دادن شهردار گفت مگر شهرداری وشورا اختیاری دارد خودتان را دعوت می‌کنند خانه شهر را نیز بدون مصوبه ما تخریب می‌کنند.

مهنوش مومنی رییس کمیسیون پسماند با اشاره به این اقدام استانداری گفت چرا باید دقیق همان روزی که  جلسه شورا است این کار انجام شود و چرا همه درها را می‌بندند تا ما نتوانیم بازدیدی از روند کارهای آن‌ها داشته باشیم؟

همچنین لازم به ذکر است از اواسط جلسه محمد مهدی زاهدی نماینده کرمان وراور در صجن علنی حضور پیدا کرد.

پنجعلی زاده با اشاره به شروع تخریب خانه شهر گفت تخریب کامل خانه شهر از دستور کار استانداری خارج شده است و قرار بر این شده که سه دهنه از سوله‌های آخر خانه تخریب شده و ما بقی کاشی کاری ها و ضلع غربی و شرقی که حکم اثر تاریخی دارد باقی بماند و بازسازی شود.

شهردار کرمان در تکمیل این صحبت‌ پنجعلی زاده گفت حتی با تغییری که طراحی ورودی در استانداری کرمان ایجاد شده و جلسه‌ای که مدیر کل میراث فرهنگی برگزار کردیم قرار بر این شد قسمت تاریخی خانه حفظ و مرمت شود و حتی برای ثبت ملی آن اقدام شود.

گیلانی عضو منتقد شورای چهار گفت این اقدام استاندار کاملا غیر قانونی است و باید هرچه سریعتر جلوی این کار گرفته شود.برای کار هیچ اقدام کارشناسی صورت نگرفته و فقط در حد یک مصوبه ساده کمیسیون ماده پنج بوده که الزامی برای اجرای وجود ندارد.

جوانمرد عضو دیگر شورا گفت تخریب خانه شهر بدون مصوبه شورا تیشه به ریشه قانون است و باید کارگروه تخصصی در این زمینه ایجاد شود.

در انتها زاهدی گفت من در جریان جزییات این اقدام نیستم ولی باید کاری شود که به نفع مردم و شهر باشد نه جریان و گروه خاصی!

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=11470
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.