اعضای شورای شهر بم جلسه هفتگی خود را برگزار کردند

 یاسر افشار تنها عضو غایب شورا در این جلسه بود. اقای افغانی‌پور رئیس اداره ورزش و جوانان، سروان پاسدار رویان از نیروی مقاومت بسیج، امیری رئیس اداره اوقاف در این جلسه شرکت کردند. در اواسط جلسه آقای ریاضی شهردار و جعفری معاون عمرانی فرمانداری و مهندس اشک فرماندار بم نیز به جمع حاضرین پیوستند.

چرا فقط از تیم فوتبال بانوان حمایت می‌شود

ابتدا اقای افغانی پورضمن تشکر از اعضای شورا در کمک به هیئت های ورزشی و مساعدت های مالی که تاکنون در اختیار ورزش قرارداده اند اعلام کرد که با توجه به اعتباراتی که دراختیار ورزش شهر قرارداده می‌شود اما ورزشکاران توقعشان از شورابیش ازاین است.

وی گله‌مند بود که چرا بیشترین تمرکز شورا بر روی تیم فوتبال بانوان است و رشته های دیگر مانند بوکس، دومیدانی، ووشو، اتومبیلرانی و رشته های رزمی نیز ظرفیت خوبی در شهرستان دارند. او از مشکلات ورزشکاران برای ایاب و ذهاب گفت و از شورا تقاضای یک وسیله نقلیه کرد.افغانی‌پور از وضعیت ورزشگاه فجر نگران بود و این ورزشگاه را رو به تخریب دانست.

رییس شورای بم درباره حمایت از تیم فوتبال بانوان اینگونه جواب داد که تنها تیمی که از ابتدای تاسیس اداره ورزش و جوانان تاکنون توانسته است نه تنها در سطح کشور بلکه جهان مدال آورد فوتبال بانوان بوده است و دیگر هیچ تیمی تاکنون حتی مقام استانی هم نیاورده است و ما نباید تیم بانوان را اکنون که بال و پر گرفته است فراموش کنیم.

تقاضای بسیج بم برای ساخت مکان فرهنگی در پارک ۲۲ بهمن

سروان پاسدار رویان نفر بعدی بود که سر رشته کلام را به دست گرفت . او گفت که در بحث مسایل فرهنگی سپاه قصد دارد در حاشیه شهر شامل «سیدطاهرالدین» و «سنگستان» برنامه های فرهنگی بمناسبت اعیاد مختلف برگزار کند و نیز در باب ایجاد یک مکان فرهنگی دائم نیز در پارک ۲۲ بهمن قصد چنین کاری را دارد و با توجه به اینکه در مسائل فرهنگی جنگ نرم ما را احاطه کرده است ایجاد این مجموعه واجب است .

او گفت که با ایجاد مکان فرهنگی در پارک در بحث امنیت هم پیشقدم بوده ایم زیرا وجود نیروی بسیج مستقر در پارک باعث ایجاد امنیت برای مردم می‌شود.

علی طاهریان رییس شورا در پاسخ این درخواست اعلام کرد که به صورت مکتوب درخواست خود را بنویسید و به شهرداری بدهید تا طبق روال قانونی کارهایش انجام شود.

اوقاف بم برای درخواست ساختمان کرد

در ادامه امیری ریس اداره اوقاف درباره وقفیات در شهرستان بم صحبت کرد. او بم را صاحب بیشترین اوقاف می‌داند و  درباره «باغ آسوری» گفت که کارهایش انجام شده است و می‌تواند به صورت پذیره آن را در اختیار شهرداری قرار دهد اما درباره محل های دیگر باید با اداره کل اوقاف مکاتبه کند.

ولی درارتباط با «باغ دهشتر» اضافه کرد که چون این ملک کاربری باغی دارد و سند تک برگ باغی است نمی تواند تغییر کاربری پیدا کند و برای ایجاد یک فضای سبز باید با اداره کل مکاتبه داشته باشد.

درپایان اقای امیری از مهندس اشک درخواست یک مکان برای اداره اوقاف کرد که با گذشت ۱۳ سال از زلزله هنوز ساختمانی در اختیار ندارند و با کمبود فضا روبرو هستند و مهندس «اشک» شهردار بم قول همکاری داد وساختمانی را در خیابان پاسداران برایشان درنظر گرفتند و قرار بر این شد با یکدیگر نشستی داشته باشند تا به نتیجه کلی برسند.

نامه‌های مردم در جلسه بعد رسیدگی می‌شود

در ادامه جلسه و گفت‌و‌گوی اعضای شورا و مهمانان این جلسه ساعت کار به پایان رسید.اعضا فرصت رسیدگی به نامه‌های مردمی را پیدا نکردند. مقرر شد در اولین جلسه موضوع رسیدگی به نامه‌ها در دستور کار شورا قرار بگیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=2554
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.