افتتاح بزرگترین دیتا سنتر منطقه خاورمیانه در رفسنجان طی یک ماه آینده

به گزارش ایسنا  علیار اسکندری نسب بعدازظهر امروز 4 شهریور ماه در جمع خبرنگاران با تبریک هفته دولت اظهار داشت: شرایط جامعه ما در چهلمین سال استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران شرایط خاص است اما به برکت استقامت، همراهی مردم و تدبیرهای رهبر فرزانه انقلاب این شرایط سخت را پشت سر خواهیم گذاشت.

فرماندار رفسنجان بیان کرد: علیرغم فشارهای اقتصادی، توانسته ایم در سال 96-97 میزان 400 میلیارد ریال پروژه در رفسنجان اجرا کنیم و معادل 21 و هفت دهم میلیارد ریال زیرساختهای آسفالت معابر روستایی در سال گذشته اجرا شده است.

اسکندری نسب از گلنگ زنی بزرگترین تصفیه خانه آب شرب در آینده نزدیک در رفسنجان خبر داد و گفت: طی پیگیریها و تامین اعتبارات برای بزرگترین تصفیه خانه آب شرب در شهرستان، کلنگ زنی این پروژه به زودی صورت می گیرد و در هفته دولت سال آینده این پروژه به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: این پروژه با اعتبار 80 میلیارد تومان اجرا می شود تا مشکل آب این شهرستان رفع شود.

وی از به نتیجه رسیدن بحث پلاک 94 20 خبر داد و افزود: از آنجا که مالکیت این پلاک می بایست در شورای حفظ حقوق بیت المال کار آن پیگیری و به مردم واگذار شود با پیگیریهای نماینده مردم، دادگستری شهرستان و وزارت مسکن و شهرسازی به زودی مشکل آن مرتفع خواهد شد.

فرماندار رفسنجان به جاده رفسنجان- نوق اشاره کرد و گفت: دو بانده کردن این پروژه با هزینه 11 میلیارد تومان آغاز شده است و همچنین 37 کیلومتر محور داوران-رفسنجان بدون هیچ اعتبار دولتی شانه سازی شده است.

اسکندری نسب افزود: در منطقه ویژه اقتصادی علاوه بر اینکه 200 هکتار زمین اماده شده بود و پروژه هایی در حال انجام است، 1800 هکتار زمین دیگر در این بازه زمانی به ان منطقه واگذار شده که پروژه های پایین دستی صنایع مس رفسنجان را در آنها اجرا کنیم.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه تمام مایحتاج صنایع مس از داخل شهرستان تامین می شود، خاطرنشان کرد: همه دستگاه های خدمات رسان، کالاهای خود را در رفسنجان تهیه نمایند و اگر امکانش در شهرستان وجود نداشت از شهرهای دیگر خریداری نمایند، باید صنایع پایین دستی را در رفسنجان اجرا کنیم و به دنبال این هستیم که تمام امکانات مورد نیاز صنایع رفسنجان و صنایع مس را بومی کنیم.

اسکندری نسب بیان کرد: سه پروژه بزرگ صنعتی را در رفسنجان ظرف 6 ماه آینده عملیاتی خواهیم کرد،کارخانه رفسنجان دارو که از افتخارات مردم رفسنجان است تا پایان آبان ماه به نتیجه می رسد کارخانه تولید لوازم یکبار مصرف پزشکی در کشور با سرمایه گذار آلمانی در رفسنجان اجرا می شود که کالاهای آن صادراتی است.

فرماندار رفسنجان بیان داشت: بزرگترین دیتا سنتر منطقه خاورمیانه در منطقه ویژه اقتصادی ظرف یک ماه آینده به نتیجه می رسد، فاز اول فروکروم که با پیگیریهای اقای ملانوری صورت گرفته بود به بهره برداری رسیده است و فاز دوم آن ظرف 12 ماه آینده به نتیجه می رسد.

اسکندری نسب عنوان کرد: تمام کارهای زیرساختی ورزشگاه تختی صورت گرفته است و ظرف یک تا دو هفته آینده به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه کارهای عمرانی خوبی صورت گرفته است و کمیته عمران شهر فعال شده است، یادآور شد: رودخانه وسط شهر رفسنجان با اجرای 100 پروژه به عنوان مرکز رفاهی تفریحی تحت عنوان صد چشمه برای مردم اجرا خواهد شد.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه ایستگاه قطار جوادیه عملیاتی شده است و پیگیر ایستگاه قطار رفسنجان نیز هستیم، گفت: امسال با توجه به وضعیت پسته اولین کار، دعوت از کمیسیون اقتصادی مجلس و دعوت از وزیر امور اقتصاد و دارایی به شهرستان بود که با پیگیریهای صورت گرفته وامهای کشاورزی بمدت دو سال استمهال شده و پروسه اداری آن در حال اتمام است، مردم نباید نگران وام های خود نباشند.

اسکندری نسب افزود: در راستای اشتغال زایی 610 طرح در جلسه کارگروه اشتغال تصویب شد که در این زمینه 773 میلیارد ریال تسهیلات مصوب شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=19341
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.