افتتاح مرکز تخصصی ژنتیک رعد جنوب شرق|تولد 16 فرزند سالم از پدر و مادر معلول(توان یاب)

صبح امروز19 اردیبهشت افتتاح این مرکز با حضور پروفسور کریم نژاد، علی اکبر حقدوست معاون وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ، سید عبالحسین محمدی اهدا کننده زمین ، زهرا موسی پور مدیرکل امور اجتماعی ، 3 نفراز  اعضای شورای شهر کرمان و … برگزار شد.

مرکز تخصصی ژنتیک رعد به گفته اهدا کننده زمین این ساختمان شامل زیرزمین با مشخصات هزار و سیصد متر مربع، همکف برابر با 1293 متر مربع، طبقه اول 1224 متر مربع و طبقه دوم با 1270 متر مربع است.

محمدی ضمن معرفی هر یک از بخش های این ساختمان توضیح داد که در طبقه همکف و اول این مجتمع تخصصی مرکز مشاوره ژنتیک و آزمایشگاه سلولی و مولکولی ژنتیک ایجاد شده تا از بروز معلولیت ها در تولد فرزندان پیشگیری شود. با توجه به این که همه خدمات این مرکز به صورت رایگان انجام می شود محمدی گفت که 17 مورد از این توان یابان در این مرکز ازدواج کرده اند وتا به حال  16 فرزند سالم از این افراد به دنیا آمده است.

در زیرزمین این مرکز، توانبخشی کودکان توانبخش، مانند کاردرمانی – گفتار درمانی و همچنین آموزش موسیقی صورت می گیرد این بخش شامل  فروشگاه ، نمایشگاه تولیدات توانیابان و… نیز است. در قسمت همکف این ساختمان علاوه بر مرکز مشاوره ژنتیک که شامل (پذیرش،مشاوره،اتاق معاینه،سرپرست،سونوگرافی،نمونه گیری، بایگانی و..)می شود، قسمت های اداری و کتابخانه هم در آن قرار دارد. طبقه اول این مجموعه جدا از آموزشگاه سلولی و مولکولی ژنتیک شامل کلاس های آموزشی ، واحد آموزش و مددکاری می شود. در طبقه دوم این مرکز هم سالن های چند منظوره ای وجود دارد که به گفته اهدا کننده زمین می توانند منبع درآمدی برای این مجموعه به حساب آیند.

به گفته محمدی اهدا کننده زمین، مرکز تخصصی رعد به همت پروفسور کریمی نژاد پدر علم ژنتیک ایران از سال  83 تاسیس شده و تا پایان سال 96، 592 نفر را پذیرش کرده که از این تعداد 428 نفرشان آموزش های کافی دیده اند به گفته او 350 فقره گواهینامه از  مرکز فنی حرفه ای برای این افراد صادر شده که در حال حاضر 80 نفر از این افراد در رشته های فراگیری شده خود مشغول به کار هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=17679
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.