افزایش تعداد روستاهای مورد تهدید هجوم ملخ‌ها

مجید سعیدی تصریح کرد: جهاد کشاورزی جنوب استان در سطح زیادی در حال مبارزه و سمپاشی هستند و بارندگی مشکل را مضاعف کرد.

وی گفت: بنا به اعلام فرمانداران جنوب استان ، تعداد روستاهای مورد تهدید هجوم ملخ رو به افزایش است و با افزایش رطوبت و کمک به تکثیر بیشتر ملخ ها، باید دهیاران مناطق پای کار آمده و در هر منطقه سمپاشی و مبارزه را انجام بدهند.

به گفته او: باید با نظارت فرمانداران به صورت شهرستانی دهیاران و کشاورزان وارد عمل شوند و تمرکز جهاد کشاورزی جنوب بیشتر در جازموریان باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اظهار کرد: با توجه به بارندگی هایی که بنا به پیش بینی هواشناسی در روزهای آینده نیز ادامه دارد، مشکل بیشتر می شود و باید محدوده شهرها نیز به شهرداری ها سپرده شود که در صورت هجوم ملخ ها، کار مبارزه با نظارت فرمانداری ها صورت بگیرد.

وی افزود: سمّی که خریداری می شود باید مورد تایید جهاد کشاورزی باشد و تراکتورها نیاز به سوخت دارند و باید مصوبه ای داشته باشیم که به صورت گسترده و عملیاتی کار مبارزه ادامه داشته باشد تا از مبارزه عقب نیفتیم.

عباس سعیدی رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان نیز در این خصوص تصریح کرد: شهرستان های ارزوئیه و ریگان درگیر ملخ هستند که کار پایش و مبارزه را انجام می دهیم، اما پوره های ملخ در مناطق صعب العبور این شهرستان ها آمده اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=28165
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.