افزایش درصد قبوض پرداختی گاز در استان به صورت الکترونیکی

محمد علی ودیعتی ضمن اعلام افزایش درصد قبوض پرداختی گاز در سال جاری در استان به‌صورت الکترونیکی و غیرحضوری اعلام کرده خدمات بانکداری الکترونیکی روزبه‌روز متنوع‌تر و گسترده‌تر می‌شوند. آگاهی و استفاده از امکانات و قابلیت‌های آن امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است. خدمات بانکداری الکترونیک امروزه در اشکال گوناگون و به روش‌های متعددی مانند اینترنت، ارائه انواع خدمات کارت و از طریق تلفن همراه ارائه می‌شود.

همچنین وی تصریح می‌کند سعی و تلاش مجموعه گاز استان کرمان بر این است بااطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی لازم و مناسب در سراسر استان که از طریق نصب بنر و بیلبورد در سطح شهر، ارسال پیامک به همشهریان، زیرنویس تلویزیون، تبلیغات رسانه‌ای،بهره‌وری اقتصادی و اجتماعی را افزایش داده و مردم خوب استان را در این جهت و زمینه سوق دهیم تا با صرفه‌جویی، هزینه ناشی از اتلاف وقت، نیروی انسانی و سرمایه را برای پرداخت الکترونیکی قبوض در استان مهیا کرده و بیش از گذشته کمک شایانی به اقتصاد کشور نماییم. ودیعتی اضافه می‌کند مشترکین شرکت گاز می‌توانند با ارسال عدد صفر به شماره ۱۰۰۰۳۴۱۱۹۴ از لیست خدمات متنوع این شرکت اطلاع پیدا کنند و قبوض گاز بها خود را نیز به‌صورت ماهانه دریافت نمایند. با توجه به عرصه دولت الکترونیک و تبلیغات سراسری انجام‌شده بایستی فرهنگ استفاده از مراجعه نکردن مردم به ادارات کاسته و با روش‌های الکترونیکی شامل (ATM، پست، پیامک، اینترنت و اینترانت) پرداخت انجام شود ضرورت ندارد که مشترکین وقت خود را در ترافیک و یا صف طولانی شعب بانک‌ها صرف نمایند. بلکه در هر ساعت از شبانه‌روز، در منزل، یا در محل کار و در هر مکان دیگر حتی خارج از محل سکونت خود می‌توانند قبوض گاز خود را پرداخت نموده و دیگر نگران تأخیر و دیرکرد در پرداخت آن نباشند.

خوشبختانه با شیوه‌های جدید پرداخت الکترونیک، برای پرداخت قبوض شهری دیگر نیازی به مراجعه حضوری به بانک‌ها نیست و شما می‌توانید از بین روش‌های در دسترس، راحت‌ترین روش را برای پرداخت غیرحضوری قبوض انتخاب کنید. «کرمان نو» در اینجا تلاش می‌کند که آخرین و ساده‌ترین روش‌های غیرحضوری پرداخت قبوض را به شما معرفی کند.

شماره اختصاصی پرداخت تلفنی قبوض برق
۱۵۲۱
شماره اختصاصی پرداخت تلفنی قبوض آب
۱۵۲۲
شماره اختصاصی پرداخت تلفنی قبوض تلفن
۱۸۱۸
شماره اختصاصی پرداخت تلفنی تمام قبوض
۲۰۰۰

شناسه قبض و شناسه پرداخت

قبوض شهری (قبض آب، قبض برق، قبض تلفن، قبض گاز، قبض عوارض شهری، قبض جریمه خودرو و دیگر قبوض) هرکدام دو شماره با عنوان «شناسه قبض» و «شناسه پرداخت» دارند که جهت پرداخت الکترونیک و پرداخت غیرحضوری این قبض‌ها استفاده می‌شود.

شناسه پرداخت: شناسه پرداخت مشخص‌کننده اطلاعات مبلغ، سال و دوره قبض است.

شناسه قبض: شناسه قبض کد یکتای مربوط به قبض است که حاوی اطلاعات زیر است:

نوع خدمت: آب، برق ….
کد شرکت مربوطه مانند: گازکرمان
شماره اشتراک
در آخر هر یک از شناسه‌ها ۱ یا ۲ رقم کنترل وجود دارد که در صورتی که مشتری حتی یکی از شماره‌ها را اشتباه وارد کند دستگاه با محاسبه رقم کنترل، اشتباه را تشخیص داده و پیغام خطا می‌دهد و از مشتری می‌خواهد مجدداً شماره صحیح را وارد کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=4905
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.