افزایش 13 و نیم درصدی کرایه‌ تاکسی‌های کرمان

جلسه علنی شورای شهر با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، غایبین این جلسه علی اکبر مشرفی و علی خدادادی بودند.

سردار چناریان: تاکسی خطی، فرودگاه، پایانه و راه آهن چهار نمونه تاکسی در شهر هستند. میزان افزایش نرخ هرکدام از گروه‌ها پیش بینی شده است.  حدود 15 درصد نرخ تاکسی‌های خطی درون شهری افزایش داده شد. راه آهن حدود 13 درصد، فرودگاه حدود 12 و نیم درصد، پایانه 13 و نیم درصد و در مجموع می‌توان گفت 13 و نیم درصد نرخ تاکسی‌ها برای سال 97 افزایش پیدا می‌کند.سردار چناریان: از نظر افزایش سطح نرخ کرایه تاکسی در کشور رتبه پنجم را داریم.سردار چناریان: میدان آزادی به دانشگاه از 1200 به 1400 افزایش یافته است.میدان آزادی به میدان شهدا از هزار به هزار و صد تومان افزایش یافته است.این افزایش نرخ به تصویب اعضای شورای شهر رسید. سردار چناریان: بر اساس نامه آموزش و پرورش پیشنهاد شد امسال سرویس مدارس در چهار قسمت سطح بندی شود. بر این اساس نرخ سرویس خودرو پراید و پیکان 17 درصد افزایش ، گروه دوم شامل سرویس سمند، پژو و ال نود 17 و نیم درصد ، گروه سوم که شامل خودروهای ون می‌شود 14 درصد و گروه چهارم شامل مینی بوس و اتوبوس 14 درصد افزایش یابد.موضوع افزایش کرایه نرخ سرویس مدارس به دلیل اختلاف بین اعضا قرار شد در جلسه آینده با حضور نمایندگان آموزش و پرورش مجدد بررسی شود.

پیشنهاد راه اندازی پل ویژه دانشجویان معلول

زهرا ایرانمنش در این جلسه گفت: هفته قبل در کمیسیون فرهنگی در خصوص تجهیز مدارس برای بانوان صحبت شد و تمهیدات لازم برای اینکار صورت گرفت. وی افزود: در این کمیسیون پیشنهاد شد پل سیدی به نام شهید بهشتی نام گذاری شود.ماه بانو معصوم‌زاده از روند راه اندازی اتوماسیون شهرداری سوال کرد. وی ادامه داد: معلولین دانشگاه چمران برای رفت و آمد با مشکل مواجه هستند و پیشنهاد می کنم پلی در روبروی این دانشگاه را تاسیس کنیم.معصوم‌زاده : در بوستان نهج البلاغه با راه اندازی تلوزیون شهری این امکان را ایجاد کرده بود که مردم در کنار یکدیگر بازی جام جهانی را تماشا کنند، آیا این امکان در شهر کرمان وجود ندارد؟معصوم‌زاده : از وجود سمن‌ها در طرح‌های سلامت استفاده کنیم. میرحسینی: قبلا مصوبه بود در چهار نقطه شهر چهار پایانه ماشین‌های سنگین ایجاد شود که از تردد این ماشین‌ها در شهر جلوگیری شود. پیگیر شدیم که چرا مسکن و شهرسازی این زمین‌ها را در اختیار شهرداری نداده است و قرار شده تا ده روز دیگر، مجددا این موصوع پیگیری شود.

پیشنهاد برگزاری همایش دوچرخه سواری به مناسبت روز اصناف/قطار شهری به کرمان نمی‌رسد

میرحسینی: در جلسه قبل کمیسیون گردشگری و اصناف، جوانان و کمیته‌های مختلف گردشگری حضور داشتند و برای ارتباط بیشتر اصناف با شهرداری پیشنهاد شد روز جمعه یکم تیرماه به مناسبت روز اصناف، همایش پیاده روی و دوچرخه سواری برگزار کنیم تا به این وسیله ارتباط بیشتری با اصناف برگزار کنیم.سردار چناریان: قرار شد جلساتی با اتاق اصناف داشته باشیم و تعرفه و قیمت‌ها را کارشناسی کنیم.علی بهرامی: قرار شد از مهر امسال برای بودجه برنامه ریزی کنیم و تا آخر اسفند ماه این بودجه به شهرداری ارایه شود.عالم‌زاده : وزارت کشور دو شرط را برای قطار شهری مطرح کرد: جمعیت بیش از یک میلیون نفر و دوم اینکه در طرح جامع ترافیک این قطار شهری دیده شده باشد که با این حساب شهر کرمان، شامل قطار شهری نمی‌شود.

پل‌های عابر پیاده جانمایی مناسبی ندارند

منصور ایرانمنش: پل‌های عابر پیاده در شهر جانمایی مناسبی ندارند و بیشتر به سمت تبلیغات رفته‌اند و لازم است شورا این موضوع را مجددا بررسی کند، مناطقی همچون منطقه سیدی، جاده تهران روبروی شهرک مطهری از جمله مکان‌هایی هستند که نیاز شدید به پل عابر پیاده دارند.منصور ایرانمنش: سگ‌های بی‌صاحب موضوع دیگر شهر است که مشکل‌ساز شده است، گاهی مشاهده شده از شهرستان‌های دیگر، این سگ‌ها را آورده و در محدوده شهر کرمان رها می‌کنند.علی بهرامی: شهروندان از شهرک ولایت هم برای موضوع جای نامناسب پل‌های پیاده رو به شورا مراجعه کرد‌ه‌اند.عالم‌زاده: بیش از 30 نقطه شهر شناسایی شده و برای جانمایی پل به شورای ترافیک فرستاده‌ایم، عمده تعارضات ما با اداره برق است. عالم‌زاده : برنامه داریم که تلویزیون‌های شهری در پارک‌ها تعبیه شوند و یکی از تلویزیون‌ها در شهربازی قرار داده شده است و در مابقی پارک‌ها قرار داده خواهد شد. عالم‌زاده: در پروژه تله کابین سرمایه گذار با پیمانکار دچار اختلاف شد، پروژه‌ها به نسبت سرعت آنها پایین است. پروژه بام کرمان که گفته می‌شود سرمایه گذار آن پشیمان شده است من چنین موضوعی را نشنیده ام و این بحث به ما منتقل نشده است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=18197
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.