امام جمعه جیرفت با مخاطب قراردادن استاندار كرمان :ائمه جمعه در خطبه‌های خود آزادند؛ كسى دخالت نكند

«حجت الاسلام رضا کرمی پور» با ابراز گلایه از سخنان استاندار کرمان که هفته گذشته در همایش آیین برادری گفته بود ائمه جمعه و روحانیون در مورد برجام صحبت نکنند می‌گوید مقام معظم رهبری فرمودند یکی از مسائل مهم روز ما برجام و از آن مهمتر بعد از برجام است.

او می‌گوید ایراد را به ما نگیرید اگر توانش را دارید به مقام معطم رهبری ایراد بگیرید که مرتب در مورد برجام صحبت می‌کنند.

حجت‌الاسلام کرمی‌پور با بیان اینکه ائمه جمعه تبیین‌گر بیانات مقام معظم رهبری هستند تاکید کرد من بررسی کردم حضرت آقا در این چند سال بیش از پانصد مرتبه واژه مذاکره و بیش از صد بار واژه برجام را در بیانتشان بکار برده‌اند.

کرمی پور نسبت به بخش دیگری از صبحت‌های رزم حسینی که گفته بود مسئولان هر شهر مسئول پیشرفت شهر خود هستند و نباید به بقیه مسائل کار داشته باشند  واکنش نشان داده و می‌گوید  امام جمعه در خطبه‌های خودش محدود به مکان و زمان نیست که فقط در محدوده استان، شهر یا بخش خودش حرف بزند امام جمعه باید در خطبه‌های خودش پیرامون جهان اسلام از جمله سوریه و عراق و مستکبران جهان همچون آمریکا و سایرین صحبت کند.

او تاکید می‌کند هیچ کس در هر پست و مقامی حق ندارد برای روحانیت مبارز، اصیل، انقلابی و ائمه جمعه بگوید در خطبه ها چه چیزی گفته شود و چه چیزی گفته نشود.

وی گفت اگر برجام باری برای ملت داشت، همه را تشویق می کردید در مورد آن صحبت کنند.

امام جمعه جیرفت که از مخالفان برجام حساب می‌شود تاکید کرد این که برجام برای ما چیزی نداشت تنها سخن ما نیست بلکه سخن خود دولتمردان همچون رئیس بانک مرکزی، معاون وزیرخارجه و … نیز هست و مردم نیز همه چیز را دیدند.

کرمی پور با اشاره به این که استاندار محترم می‌گوید در مورد برجام صحبت نکنید بلکه در مورد اقتصاد مقاومتی صحبت کنید گفت ما در مورد اقتصاد مقاومتی صحبت کردیم الان نوبت شما مسئولان است که به مردم گزارش دهید که چکار کرده‌اید.

استاندار کرمان در همان همایش فقر جهل مردم را بیشتر از فقر اقتصادی مردم بیان کرد و علمای دینی را مقصر این امر دانست کرمی پور در این باره هم گفت  فعلا چیزی نمی گویم تا ببینم دلسوزان جنوب، مسئولان فرهنگی و رسانه‌ها چه اقدامی را انجام می‌دهند و سپس من هم نظر خودم را خواهم گفت.

وی معتقد است نماز در کشور جایگاه شایسته خودش قرار ندارد و اصولا برگزاری اجلاس اگر در همین حد باقی بماند اثر چندانی نداشته و ندارد.

او می‌گوید حدود ۵۰ روز قبل سمینار نماز با حضور مسئولین جنوب استان و استاندار محترم در کهنوج برگزار شد اما من خودم در شهرستان جیرفت در سه جلسه حضور داشتم که وقت نماز شد مسئولین استانی در جلسه بودند و استاندار محترم هم در جلسه صحبت می‌کرد اما جلسه را برای نماز تعطیل نکردند.

امام جمعه جیرفت که مواضع شدیدا تندی می‌گیرد می‌گوید با اشاره به اینکه در یکی از جلسات تا نیم ساعت بعد از اذان هم صحبت کردند گفت مسئولان ما دلشان خوش است که اجلاس نماز برگزار می‌کنند اما خودشان در جلسات به این موضوع اهمیت نمی‌دهند.

وی تاکید کرد:این اجلاس ها فایده ندارد، اینها مسخره کردن نماز است و نتیجه عکس می‌دهد.

حجت الاسلام کرمی پور اظهار داشت: آقا در دیدار با علمای عراق فرمودند در هیچ موضوعی به آمریکایی‌ها اعتماد نکنید و هیچگاه فریب آن‌ها را نخورد چون آنها همواره با اقتدار کشورهای اسلامی مخالف هستند و ما این را تجربه کردیم.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه شهر حلب با مذاکره آزاد نشد با مقاومت آزاد شد خاطرنشان کرد: متاسفانه نزدیک چهار ماه است که دستگاه دیپلماسی ما سوریه را ترک کرده است و سفیری آنجا ندارد و نیروهای ما بدون دستگاه دیپلماسی دارن مقاومت می کنند. در حالیکه اینها باید پشتوانه ای برای نیروهای ما باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=7961
1 نظر
  1. محمد می گوید

    متاسفانه امام جمعه جیرفت سد راه توسعه و شادی مردم می باشند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.