انتخاب اعضا هیئت مدیره انجمن اکوتوریسم کرمان

رئیس کمیسیون گردشگردی اتاق بازرگانی کرمان گفته یکی از وظایف اصلی اتاق حمایت از تشکل های تخصصی است.
مهدی سیاوشی افزود که استان کرمان ظرفیت بالایی دربحث اکوتوریسم دارد. به همین دلیل انجمن اکوتوریسم کرمان شکل گرفت و نخستین انجمن با این حوزه فعالیت در کشور است.
وی گفت که در شرایط پساتحریم بازدید گردشگران از جاذبه های گردشگری ایران افزایش یافته و فعالان این بخش باید به بهترین نحو از این فرصت استفاده کنند.
سیاوشی آموزش را لازمه توسعه و رونق گردشگری دانست و ادامه داد که ارتباط با تشکل های مشابه در سایر استان ها به فعالیت این تشکل ها در استان کمک کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از کرمان به عنوان ایران کوچک یاد کرد و گفت که مهمترین ویژگی استان جغرافیای طبیعی آن است.
محمود وفایی افزود که امیدوارم این انجمن بتواند پرچم دار حرکتی باشد تا سفرهای مسئولانه به طبیعت مورد توجه قرار گیرد. یکی از مهمترین تهدیدهای که طبیعت با آن رو به روست گردشگری غیر مسئولانه است. مهمترین هدف این تشکل ها باید حفظ طبیعت باشد. آموزش در گردشگری و طبیعت گردی حرفه ای بسیار ضروری است.
وفایی بیان کرد که یک سوم از اقامتگاه های بوم گردی کشور در استان کرمان قرار دارد. صدمین اقامتگاه بوم گردی استان افتتاح شده است. با فعالیت این خانه ها و اقامتگاه ها حدود ۳۰۰ شغل ایجاد شده است.
وی خاطر نشان کرد که ۸۰۰ میلیون تومان برای راه اندازی این خانه های بوم گردی تا کنون به عنوان تسهیلات پرداخت شده است. اگر اعطای این تسهیلات به بخش دیگری جز گردشگری بود با کل این مبلغ فقط برای یک نفر شغل ایجاد می شد.
در پایان این نشست انتخابات انجمن برگزار و حمید رضا تفاهمی، مهدی سیاوشی، حسینعلی وطنی، زهرا ریگی، فاطمه شریفی، محمد لنجانی، جواد غفوریان به عنوان اعضای هیات مدیره و حجت السادات حسینی به عنوان بازرس انتخاب شدند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=5051
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.