انتقاد از تاخیر در پایان پروژه تله‌کابین تا افزایش اختیارات شهردار

در جلسه شورای شهر در روز گذشته میر حسینی گفت: کمیسیون گردشگری و اصناف برای احیای بازار قلعه محمود برگزار شد و احیای این بازار در دستور کار قرار گرفت.
علی خدادادی: در کمیسیون خدمات شهری مصوبه‌ای نداشتیم.
منصور ایرانمنش گفت: دیروز کمیسیون حقوقی در خصوص پدیده حاشیه نشینی تشکیل شد و بین 85 تا 200 هزار نفر حاشیه نشین در کرمان وجود دارد و اقدام خوبی که در این خصوص صورت گرفت قسمت‌های زیادی از حاشیه نشینی به محدوده شهر منتقل شدند و اقداماتی همچون جمع آوری زباله انجام شد. همچنین ده دفتر تسهیل گری و نوسازی در حاشیه شهر ایجاد شد و مصوبه کمیسیون حاشیه نشینی این بود که شهرداری با دفاتر تسهیل گری همکاری مناسبی داشته باشد.
شهردار گفت: دفاتر تسهیل‌گری که در حاشیه شهر ایجاد می‌شود باید از شهرداری مجوز بگیرند و این دفاتر همانطور که می‌توانند کمک کننده باشد می‌توانند منجر به فساد شوند و پیشنهاد من این است باید دید هدف این دفاتر چیست و مشخصا می‌خواهند چه کاری انجام دهند و مشخصا مسئولین آنها بر عهده کیست.
شرکت تخصصی اجتماعی در کرمان نداریم| دفاتر اجتماعی در کرمان به شرکت‌های عمرانی واگذار می‌شوند
سردار چناریان گفت: دفاتر تسهیلگری با رویکردی اجتماعی و با متولی وزارت کشور ایجاد شدند.
برای دفتر تسهیلگری اعتبار گذاشته و برنامه ایجاد شده است.
به هرکدام از دفاتر حدودا 200 میلیون پول داده می‌شود و باید کارهای اجتماعی از قبیل آسیب شناسی و غیره انجام دهند در حالیکه در کرمان این دفاتر به متخصصین فنی و عمران سپرده اند.
سردار چناریان: بحث متکدیان، زنان خیابانی، معتادین متهاجر، زنان بی سرپرست در کرمان کم نیست، باید از فرصت دفاتر تسهیلگری استفاده کنیم.
علی بهرامی گفت: به دلیل اینکه شرکت تخصصی علوم اجتماعی در کرمان نداشتیم و به دلیل اینکه این پول در کرمان برگشت نخورد استانداری با جهاد دانشگاهی قراردادی بست و این پروژه را به شرکت های عمرانی که مطالعه اجتماعی هم دارند واگذار کردند.
پیشنهاد بازدید ماهانه اعضای کمیسیون‌ها از سطح شهر| بازنگری مصوبه ایجاد پارکینگ برای مالکین
ارجمند کرمانی گفت: همه مالکین موظفند هر واحد که می‌سازند نسبت به تامین پارکینگ اقدام کنند و در صورتی که امکان ساخت پارکینگ ندارند باید آن را خریداری کنند و یا در شعاع 150 متری آن را احداث کنند.

وی ادامه داد:در ضوابط شهرسازی مسائلی وجود دارد که باید این ضوابط مورد بازنگری قرار گیرد که هم اکنون وارد بحث کارشناسی شده است تا بتوان به نتایج خوبی که منافع شهروندان در آن است، برسیم.
زهرا ایرانمنش ضمن تشکر از راه اندازی اتوماسیون اداری شهرداری گفت: پیشنهاد می‌کنم همچون دوره های قبل یک روز برای بازدید کمیسیون‌های مختلف از سطح شهر قرار داده شود.
اختیارات شهردار به 900 میلیون افزایش یابد |علی‌رغم وعده‌ها، هنوز زیرساخت‌های تلکابین ایجاد نشده است
مشرفی گفت: قرار بود شهریور ماه گذشته تلکابین راه اندازی شود که متاسفانه هنوز زیر ساخت‌های آن ایجاد نشده است و تقاضا دارم شهردار برای تسریع در این کار دستور فرمایند.
سردار چناریان گفت: هرگونه اقدام در زمینه درآمد در شهرداری انجام می‌شود باید به صورت شفاف به شورا گزارش شود.
شهردار کرمان پیشنهاد داد مقدار «ترک تشریفات» از 500 میلیون به حدود نهصد میلیون افزایش یابد چرا که این رقم مربوط به چندین سال پیش است و لزوم افزایش آن احساس می‌شود.
ایرانمنش گفت: این ترک در مواقع ضروری است که شهرداری دسترسی به شورا ندارد این طرح داده می‌شود اما در شرایطی که شورا وقت دارد و در صورتی که طرحی بیاورند ما این طرح را تصویب می‌کنیم پس لزوم افزایش رقم این ترک احساس نمی‌شود و مصلحت نیست.
میرحسینی گفت: شهرداری بدون ترک تشریفات کارش سخت می‌شود، از سال گذشته فقط در بحث عمرانی، مصالح افزایش قابل توجهی پیدا کرده‌اند پیشنهادم این است که در مصوبه قید شود این ترک در حوزه عمرانی و خدمات شهری باشد.
مشرفی گفت: ترک تشریفات در هر صورت مصوبه شورا می‌خواهد، چیزی که آقای شهردار می‌خواهد حدود اختیار شهردار است که چندین سال رقم ثابتی بوده است.
خدادادی گفت: اگر قرارباشد در 500 میلیون مفسده ایجاد شود در 900 میلیون هم ایجاد می‌شود.
فرشاد گفت: تا یک میلیارد و 470 میلیون شورا اختیار افزایش رقم ترک تشریفات را دارد، در هر چهار دوره 500 میلیون بوده است، شورا و شهرداری یک مجموعه هستند و باید اعتماد وجود داشته باشد، ما با 900 میلیون موافقت می‌کنیم اما بحث این است که باید همه معاملات شهرداری ماهیانه حداکثر تا 15 هرماه به رویت شورا برسانند و ما هم به اطلاع مردم برسانیم. در حال ثبت کلیه اطلاعات مالی در سایت هستیم که حتی همه مردم بتوانند رویت کنند.

در این جلسه اختیارات شهردار با 8 رای از 500 میلیون به 900 میلیون افزایش یافت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=17950
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.