انجام هزار عملیات اطفای‌حریق در کرمان

علی عسکری در مراسم تجلیل از آتش نشانان گفت که طی شش ماه اول سال جاری ۹۶۸ مورد حریق در شهر کرمان به وقوع پیوست که متاسفانه بیشترین علت این حوادث به دلیل عدم توجه شهروندان به مسائل ایمنی اتفاق افتاده است.
وی با اشاره به واقعه ناگوار پلاسکو افزود که گذشت زمان نباید مشکل مدیریت بحران و کمبود امکانات در واقعه پلاسکو را از یاد ببرد، هرچند بعد از این واقعه دلخراش، نگرش و طرز تفکر شهروندان نسبت به آتش نشانی تغییر کرد که جای مباهات دارد.
عسکری با تاکید بر اینکه آتش نشانان همواره، آسایش و سلامت خود را در جهت حفظ جان و مال شهروندان گرفتار شده در حادثه، نادیده گرفته و خود را فدا می‌کنند ادامه داد که آتش نشانان مردانی از جنس شهادت، ایثار و فداکاری هستند که همچون فرشته نجات در دل حادثه فرود آمده و جان و مال شهروندان را از چنگال آتش و حوادث نجات می‌دهند.
وی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی دو وظیفه اصلی اطفای حریق و امداد و نجات را به عهده دارد، تصریح کرد که در شش ماه امسال هزار مورد عملیات اطفای حریق و هزار و ۴۰۰ مورد عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانان کرمان انجام شده است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با بیان اینکه امسال دو ایستگاه آتش نشانی به ایستگاه‌های شهر کرمان اضافه شده و تعداد آنها به ۱۰ عدد رسید، گفته ایستگاه‌های یاد شده در شهرک الغدیر و جنگل قائم احداث شده و به بهره‌برداری رسیدند.
عسکری با اشاره به اضافه شدن ۶۰ نفر نیروی جدید به مجموعه آتش نشانی در اوایل امسال گفت که در حال حاضر از لحاظ تعداد ایستگاه و نفرات وضعیت مطلوبی داریم، اما مهمترین مشکل کمبود ماشین آلات و نبود تجهیزات مناسب است که باید تهیه و به روز رسانی شوند.
وی با تاکید بر اینکه مقابله با حوادث بسیار مشکل و هزینه‌بر است، گفته به دنبال این هستیم که رویکرد سازمان از حالت سنتی خارج شده و از مقابله‌ای به پیشگیری تغییر کند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان لازمه تغییر رویکرد سازمان از مقابله‌ای به پیشگیری را تداوم بحث آموزش و ارتقای آن از لحاظ کیفی و کمی عنوان گفت که در این راستا دو نوع آموزش درون و برون سازمانی را مد نظر قرار داده‌ایم.
عسکری با بیان اینکه در بحث آموزش درون سازمانی، آموزش تخصصی برای نیروهای تازه وارد و در بحث آموزش برون سازمانی، آموزش سه هزار نفر آتش نشان داوطلب اجرا شده است، افزود که در صددیم بحث آموزش را از مهدهای کودک و دبستان آغاز کرده و به تمامی اقشار جامعه تعمیم دهیم.
وی با تاکید بر لزوم آمادگی جسمانی آتش نشانان ادامه داد که در این راستا اتاق ورزش در تمامی ایستگاه‌های آتش نشانی کرمان آماده سازی و تجهیز شده که پرسنل هر روز ساعاتی را در آن به انجام حرکات ورزشی و ارتقای آمادگی جسمانی خود می‌پردازند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با اشاره به شعار سازمان مبنی بر «هر خانواده یک آتش نشان» تصریح کرد که قصد داریم در تمامی اقشار جامعه ورود کرده و به تمامی شهروندان مباحث پیشگیری و مقابله با حوادث را آموزش دهیم تا شهری ایمن و شهروندانی آسوده خاطر داشته باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=14584
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.