اکثر منابع آب‌های سطحی استان در تابستان جاری از دست رفت

مدیرعامل شرکت آبفار کرمان گفت: 2000 روستای استان کرمان در تابستان سال جاری با تانکر آبرسانی می شوند.

علی رشیدی با اشاره به افت منابع آبی در تمام کشور گفت: آب یک صنعت حادثه پذیر و سرمایه براست و دائم نیاز به پایش و نگهداری دارد.

وی افزود: ما در شرایط بحرانی و کم آبی شدید هستیم و اوضاع تامین و توزیع آب روز به روز خطرناک تر می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفار استان کرمان با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان با تشکیل کمیته های سازگاری با کم آبی تلاش دارد مردم را بیشتر نسبت به بحران موجود حساس کند خاطرنشان کرد: معاونین و مدیران شرکت در 23 شهرستان حضور یافته و وجود بحران در آب روستایی را گوشزد کرده اند.

وی تاکیدکرد: در راستای برگزاری جلسات این کمیته خوشبختانه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها با حساسیت موضوع آشنا و امید داریم که در بحث مدیریت مصرف آب شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

رشیدی اظهار کرد: 849 روستا در تابستان 97 با کمبود شدید آب روبرو هستند، که پیش بینی ما این است که اکثر منابع آب های سطحی را در تابستان از دست می دهیم، تعداد زیادی چاهها خشک شده و چاه هایی که ناشی از بارش ها هستند نیاز به کف شکنی دارند که باید در بحث نگهداری چاههای آبی نیزفکری ویژه کرد .
وی با اشاره به برنامه ریزی این شرکت برای عبور از بحران کم آبی،افزود: 350 تانکر ثابت باید در روستاها نص ،20حلقه چاه جابجا و 20حلقه چاه نیز تعمیر و بازسازی شوند.

مدیرعامل شرکت آبفار استان از نیاز به 40 دستگاه تانکر اجاره ای برای آبرسانی سیار به روستاهای کم آب استان خبر داد و اذعان کرد: تمام تانکرهای آبرسانی شرکت که 29 تانکر است تعمیر شده و 40 دستگاه تانکر باید اجاره شود تا تعداد زیادی روستاها را که حدود 2000 روستا پیش بینی شده است را تامین آب کنیم.

مدیرعامل شرکت آبفار استان کرمان با بیان اینکه آبرسانی سیار به روستاهای فاقد آب و یا افت منابع آبی با 70 تانکر انجام می شود اظهار کرد:باتوجه به کمبود آب کشاورزی در روستاها شاهد هجوم مردم به استفاده از آب شرب جهت آبیاری درختان و دیگر مصارف غیرشرب هستیم که نگران کننده است.

وی تصریح کرد: نرخ آب بها در روستا پایین ترین نرخ را دارد و مردم بدلیل نبود آب کشاورزی در برخی مناطق به  ناچار از آب شرب برای کشاورزی و سایر مصارف استفاده می کنند.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفار کرمان با بیان اینکه در تعداد زیادی روستاها تامین آب با توزیع آن همخوانی ندارد تصریح کرد:در واقع در تعداد زیادی از روستاها نیاز مصرفی روستا تامین می شود اما در نهایت در مصرف کمبود داریم که بدلیل همین مصارف غیرمجاز است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=18392
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.