ایران اثرگذارترین و اثربخش ترین کشور در بحث مواد مخدر

حسین چناریان افزود که اعتیاد یک عامل مجرمانه نیست و یک بیماری جسمی، روحی، روانی و اجتماعی است که تنها با درمان مشکل حل نمی شود و باید به این بیماری به صورت جامع نگاه کرد.

وی با بیان اینکه تنها یک بعد این بیماری جسمانی است می گوید که متاسفانه هزاران نفر از افراد در دام اعتیاد که این بیماری را ترک کرده در خانواده ها پذیرفته نمی شوند.در صورتی که این بیماران نیازمند حمایت همه جانبه به خصوص از سوی خانواده و دوستان هستند.

چناریان تغییر نگرش در مردم و جامعه نسبت به معتادان و ایجاد نهادها و ان. جی. او های غیردولتی در رابطه با حمایت از بیماران معتاد را لازم دانسته و گفته بیماری افراد مبتلا به به سرطان و یا بیماری های قلبی تنها بر روی خود فرد تاثیرگذار است اما اعتیاد اثرات اجتماعی به همراه دارد و وقتی فرد معتاد نتواند مشکل خود را در جامعه حل کند مطمئنا جامعه نیز درگیر آن مشکل خواهد شد.

وی با اشاره به تحقیقات انجام شده در سه گروه سنی افزود که ۷۰ درصد علت اعتیاد عدم آگاهی از اثرات مواد مخدر است و کنجکاوی، دوست ناباب و غفلت خانواده ها دلایل بعدی اعتیاد است.

او با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ نوع مواد مخدر تا به حال شناخته شده گفت که امروز زمانی است که باید مبارزه با مواد مخدر را متوازن کنیم به همین اندازه که در حوزه های مقابله با مواد مخدر تلاش می کنیم باید در حوزه کاهش تقاضا نیز همت جدی تری داشته باشیم.

وی گفت: هنر در جامعه می تواند در راستای کاهش و پیشگیری از این معضل در جامعه وارد عمل شده و آن را به صورت برجسته و تاثیرگذار نشان دهد و همچنین باید بتوانیم مسئولیت اجتماعی گسترده ای در سطح جامعه ایجاد کنیم.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=5301
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.