ایمن سازی 38 مدرسه در حریم جاده ها

مسعود جمیلی افزود: برای اجرای این طرح ها در هفت شهرستان جنوب استان کرمان یک میلیارد و 500 هزار ریال هزینه شده است که چهارهزار و 200 دانش آموز از این نعمت بهره مند شدند.
آنطور که ایرنا نوشته وی گفت که با اجرای موفقیت آمیز طرح ایمن سازی فیزیکی و آموزشی مدارس حاشیه راه های جنوب استان کرمان، سال گذشته تعداد تصادفات در مناطق زیر پوشش طرح و مدارس هدف در رده سنی دانش آموزان به صفر رسید و امیدواریم با اجرای طرح های جدید هم گام مهمی در جهت ایمنی تردد دانش آموزان در جنوب استان شاهد باشیم.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان با بیان اینکه ایمن سازی فیزیکی و آموزشی یکی از برنامه های جدی این اداره کل به منظور کاهش تصادفات و ایمنی تردد دانش آموزان است، گفت: قرار گرفتن مدارس در کنار جاده‌ها سلامت عبور و مرور کودکان و دانش آموزان را تهدید می‌کند از این رو مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان در زمینه ایمن سازی مدارس حساسیت ویژه‌ای دارد.
وی افزود: ایمن سازی آموزشی شامل نحوه صحیح تردد در شرایط مختلف جوی، شیوه پیاده و سوار شدن سرویس مدارس، استفاده صحیح از دوچرخه و تشخیص علائم است.
جمیلی ادامه داد: همچنین در بخش ایمن سازی فیزیکی نیز مدارس حاشیه راه ها را با نصب علائم ترافیکی شامل تابلو اخباری عبور دانش آموزان، خط کشی گذرگاه، نصب سرعت کاه، نوار لرزاننده و چشم گربه ای ایمن سازی شدند.
وی هدف از اجرای این طرح بالا بردن ضریب ایمنی عبور و مرور دانش آموزان عنوان کرد و گفت: اولویت ها برای اجرای طرح های ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها براساس مواردی چون میزان تردد در جاده، فاصله مدرسه از جاده، تعداد دانش آموزان و میزان ترددهای عرضی از جاده تعیین می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=20274
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.