زنبیل بم در صف توسعه گردشگری

در این نشست نماینده چهار شهرستان شرقی در مجلس گفت:با ایجاد یک پایگاه در کویر میتوانیم هم صنعت گردشگری و هم تیم آفرود که کمک شایانی در خصوص کویرنوردی دارند میتوانند از این نعمت الهی یعنی کویر استفاده کنند.
نیک زادی پناه افزود: بمی های مقیم پایتخت و یا کسانی که در جاهای دیگر نقاط کشور زندگی میکنند باید تلاش کنند تا به دستاوردهای مهمی در جهت توسعه صنعت گردشگری دست یابیم.
نیکزادی پناه خاطرنشان شد: ما در بم در بحث گردشگری، کشاورزی و صنعت بدنبال این هستم که قسمتی از اقتصاد مرده منطقه مان را زنده کرده و بم را تبدیل به شهر تولید علم کنیم .
وی اظهارداشت:طی نشستی که با وزیر بهداشت و درمان داشتم توانستم فعلا مجوز ساخت مجتمع پزشکی مدرن در بم به صورت زبانی بگیرم.
نماینده چهار شهرستان شرقی در استان کرمان گفت: ما برای ارگ قدیم مدیر پروازی نمیخواهیم و اقای ابراهیمی باید ساکن شهر بم شود.
وی بیان داشت: با توجه به اینکه شورایی جوان و متخصص داریم و شورا مجلس محلی شهرستان است این اختیار را دارد بدون دخالت در کار مسیول از انها کار بخواهد و فرماندار بعنوان نماینده ثابت دولت از ادارات برنامه بخواهد.
نماینده مردم در مجلس در پایان صحبتهایش گفت: مقرر شده است تعدادی از پرستاران برای اموزش شیمی درمانی با هزینه خانم آبادی سوپروایزر بخش شیمی درمانی بیمارستان امام خمینی(ره) تهران دوره های لازم را در شهر بم ببینند همچنین دکتر افلاطونیان قول مساعد داده اند که شعبه ای از بخش نازایی را به بم بیاورد‌.

اسدابادی رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بم گفت: در سال ۸۲ زلزله ای اتفاق افتاد که گردشگری بم را به طور کلی از کشور محو کرد .و ما تمام سعی خود را مبنی بر برگرداندن بم به زمان قبل از زلزله در زمینه گروشگری دارد.
میراث فرهنگی بم در شش سال اخیر حتی یک ریال تن خواه نداشته است اما بیکار ننشستیم و در سالهای قبل که فقط یک راهنمای گردشگری داشتیم اما با کمک ۲۵ مفر از جوانان شهرمان توانستیم این افراد را بصورت انجمن راهنمایان راه اندازی کردیم.
اسدابادی اظهارداشت: اکنون با داشتن ۳۷ کارگاه فعال صنایع دستی اولین شهری هستیم که بازارچه خوداشتغالی و صنایع دستی را راه اندازی کرده ایم. همچنین در حوزه اقامت بوم‌گردی یا ارزان قیمت طی دو سال اخیر توانستیم ۱۲ خانه بوم گردی دائر کنیم. همچنین صحبت شد تورلیدر و اژانس های معتبر و خبرگزاری های خارجی را دعوت کرده تا امنیت و زیرساخت های بم توسط ایم افراد مشاهده کرده و از ظرفیت های بم استفاده گردد

سجادی رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتور سواری بم گفت: امروز در بحث گردشگری افرادی وارد غرفه بم شدند که کویر و حتی مناطق بم را به خوبی میشناختند وبرخی قبل از زلزله دی ماه ۸۲ به این مناطق سفر کرده بودند.

وی افزود: گردشگری نیاز به حمایت دارد و افرادی که در بحث کویرنوردی ورود میکردند اولین سوال انها از ما در خصوص ماشینهای گردشگری ما بود و در این زمینه ا نیاز به ماشینهای مجهزتری هستیم.

اگر در کویر برای کسی مشکلی پیش بیاید اولین شهری که می تواند کمک رسانی انجام دهد شهر بم با فاصله ۸۰ کیلومتر است.

نیکفر مسوول انجمن بمی های مقیم پایتخت گفت: این انجمن بازوی حمایتی است که یا فقط براساس اساسنامه یا از طریق هیئت مدیره میتواند فعالیت داشته باشد و یکسری از اساسنامه های ما از طریق وزارت کشور در چارچوب خاصی قرار داده شده است.
وی افزود: این انجمن بعنوان تسهیل و تسریع کننده و بازوی حمایتی مسئولین منطقه در تهران یا از نظر مشاوره و تشکیل جلسات بعنوان پل ارتباطی بین ظرفیتهای بمی های مهاجر و گسیل کردن این ظرفیتها به بم نقش ایفا کند.
نیکفر در پایان اظهار داشت: در راه توسعه و اشاعه فرهنگ و حفظ اصالت بم البته نه به صورت فیزیکی در خدمت بم باشیم و همین که نسل بعدی ما که مهاجرت کرده اند بتوانند به بم افتخار کنند و اصلشان را فراموش نکنند از ماموریت های این انجمن است.

در حاشیه این هم اندیشی مهندس شهسوارپور فرماندار بم از سفر سفیر ژاپن به بم خبرداد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=15886
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.