بازسازی واحدهای آسیب‌دیده زلزله زرند

به گزارش ایسنا “علی اکبر سلطانی نژاد” در نشست هماهنگی بازسازی ساختمانهای آسیب‌دیده از زلزله سال ۹۵شهرستان های زرند و کوهبنان با اشاره به زلزله سال ۱۳۸۳شهرستان زرند، اظهار کرد: «بازسازی واحد های آسیب‌دیده سال ۱۳۸۳زرند از درخشان ترین بازسازی‌ها در سطح کشور بود.»

وی با بیان اینکه باید اراده در مجموعه شهرستان باشد، تصریح کرد:« در حال حاظر ظرفیت‌های خوبی در مجموعه شهرستان زرند وجود دارد که در گذشته نداشتیم.» مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان عنوان کرد که افزایش ظرفیت ها، یکی از اساسی‌ترین کارهایی که می تواند در بحث اشتغال شهرستان زرند صورت گیرد.

وی با عنوان اینکه نرم مسکن روستایی در استان کرمان به ۱۰۰ متر رسیده است، خاطر نشان کرد: «استان کرمان از لحاظ بازسازی در کشور جزو برترین استان ها است. سلطانی نژاد اضافه کرد که  بحث منابع مالی حل شده است و تنها مشکلی که وجود دارد جذب منابع بلاعوض است.»

وی افزود که برای ۳۳۳۳ واحد باید کمک بلاعوض جذب شود که از این تعداد دو هزار واحد شهری و یک هزار و ۳۳۳واحد روستایی هستند. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تأکید کرد که آوار برداری واحد های آسیب‌دیده از الزامات کار است و باید حتما انجام شود تا فضای کارشناسی ایجاد شود.

وی اضافه کرد که  به هر واحد مسکن در شهرهای زرند و کوهبنان ۳۰میلیون تومان تسهیلات کم بهره به همراه شش میلیون تومان کمک بلاعوض تعلق می گیرد و همچنین به هر واحد مسکن روستایی ۲۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره به همراه پج میلیون تومان کمک بلاعوض تعلق می گیرد.

سلطانی نژاد در ادامه مطرح کرد که متقاضیان جهت تشکیل پرونده به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های زرند و کوهبنان مراجعه نمایند.

 

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13128
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.