با این قیمت بلیت پروازها توریست به کرمان نمی آید

در چند روز اخیر فضای رسانه ای کرمان متاثر از بحث گرانی ویژه بلیت هواپیمایی ماهان برای همشهریان بود. با توجه به اینکه مالکیت ماهان در اختیار کرمانیها است این موضوع باعث تعجب همگان شد.در اعتراض به این موضوع در روزهای اخیر کمپینی تحت عنوان #بلیت_را_ارزان_کنید شکل گرفته است.در این نوشته سعی کردم نظر کارشناسان را راجع به این موضوع بپرسم.

معین افضلی یکی از فعالان گردشگری ضمن تایید گرانی بیش از حد بلیت هواپیمای ماهان برای کرمانیها معتقد است که این نامهربانی شرکت ماهان نسبت به همشهریان جنبه های بسیاری را در بر می‌گیرد. مثلا یک مدیر آژانس می خواهد توری را به کرمان بیاورد با توجه به قیمت بالای بلیت هواپیما نرخ نهایی بسیار بالایی برای گردشگر تمام می شود در نتیجه گردشگر مقصد مسافرت خود را عوض می کند زیرا با این هزینه می تواند سفر خارجی داشته باشد. خب بدین ترتیب تعداد گردشگران ورودی به کرمان کم می شود و این کرمانیها هستند که اینجا به طور غیر مستقیم از این موضوع ضربه می خورند.

وی می گوید وقتی که متقاضی زیاد است و پروازهای کرمان در انحصار ماهان هستند دلیلی ندارد ماهان خدمات خاصی ارائه دهد یا قیمت بلیط را ارزان کند.وی افزود جا دارد از سایرایرلاینها پرسید چرا برای کرمان پروازی ندارند؟

کمتر پیش آمده است که در نشستهایی با حضور مسئولان عالی رتبه شرکت کرده باشم و صحبت از توجه به صنعت گردشگری نشده باشد. استاندار محترم،نمایندگان مجلس و … تاکید زیادی به صنعت گردشگری دارند. با توجه به ارتباط تنگاتنگ گردشگری و صنعت هواپیمایی توجه و اقدام در این مورد همت بالایی می طلبد.

چند روز گذشته بود که خبرنگار «کرمان نو» از بم گزارش داد که پرواز تهران بم کنسل شده بود در نتیجه توریستهای چینی پرواز تهران پکن را از دست دادند. با توجه به وضعیت پروازهای ماهان بعید می رسد در جذب توریست، فعلا شاهد به بار نشستن شعارهای توسعه صنعت گردشگری باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=5571
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.