با مدیریت علمی و کارآمد می‌توان مسایل اجتماعی را کنترل کرد

 به گزارش مهر عباس صادق زاده روزسه‌شنبه در شورای سالمندان و ستاد ساماندهی متکدیان رفسنجان اظهار کرد  که سازمان بهزیستی به لحاظ تجارب و سوابق و تکالیف قانونی و برنامه ای که بر عهده اش گذاشته شده به موضوعات اجتماعی باید بیشتر توجه کند. اشکال اینجاست که برای مسایل برنامه نداریم و احساسی برخورد کردیم، حتی گاهی بی اعتنایی کردیم تا اینکه به نقطه ای رسیده ایم که دنیا به آن رسیده و آن طرح موضوع به صورت شفاف با مردم است.

وی بیان کرد: «مدیریت علمی و کارآمد باید طراحی شود تا بتوانیم مسائل اجتماعی را کنترل کنیم چرا که این مسائل قابل کنترل است.صادق زاده دین، اعتقادات و مذهب را ابزار مثبتی برای کشورمان برای کنترل مسائل اجتماعی دانست و افزود: کشورهایی که این نکته مثبت را ندارند موفق بودند لذا ما دستمان پرتر است و نیاز به برنامه داریم.»

مدیرکل بهزیستی استان کرمان استفاده از واژه آسیب اجتماعی را به لحاظ علمی نادرست خواند و تصریح کرد که باید بگوییم مسائل اجتماعی، در حقیقت مسائل اجتماعی اگر کنترل نشوند به پدیده های اجتماعی تبدیل می شوند و اگر پدیده اجتماعی کنترل نشود به آسیب تبدیل می شود.

صادق زاده ادامه داد: «اعتیاد، طلاق، خشونت و … معلول علت هایی هستند که از نبود مهارت،بی مسئولیتی، نبودن توجه نشأت می گیرند. مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان کرد: تبیین مسائل اجتماعی از لسان مقام معظم رهبری اهمیت موضوع را می رساند و زمینه را برای توجه ما و جامعه فراهم کرده است.»

صادق زاده با اشاره به اهتمام دولت یازدهم در زمینه آسیبهای اجتماعی، تصریح کرد که در طول شش برنامه توسعه در کشور تنها در برنامه سوم توسعه به مسائل اجتماعی بیشتر پرداخته شده بود، پس از آن در برنامه ششم توسعه مسائل اجتماعی پررنگ دیده شده است.

وی کاری که در حوزه متکدیان در رفسنجان انجام شده را قابل تقدیر دانست که می تواند الگویی برای دیگر شهرهای استان باشد،  وی افزود که امروز موضوع متکدیان دغدغه ای برای همه شهرها و جوامع است. مسائل اجتماعی به اندازه ای که پیچیدگی دارند به همان اندازه هم قابل رفع می باشند. رفسنجان در استان جایگاه بسیار خوبی دارد و به مسائل اجتماعی به صورت علمی توجه می کند.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه گفت: «در چهار شهرستان استان و پنج محله شهر کرمان مدیریت کنترل آسیب ها و مسائل اجتماعی را اجرا کردیم که وقتی ورود کردیم مشاهده کردیم که این آسیب های اجتماعی بسیاری از سنت ها و فرهنگ های نهادینه شده را نیز تغییر داده بود که اکنون این آسیبها و مداخلات اجتماعی تا حدود زیادی برچیده شده است». صادق زاده همچنین برای تقویت اورژانس اجتماعی رفسنجان با افزودن دو نیروی جدید و تقویت مالی قول مساعد داد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13029
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.