برخورد قانونی با کشتار غیر قانونی

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان با ابراز نگرانی از کشتار دام غیرمجاز در منطقه «دهبکری» از بخش‌های شهرستان بم گفت این شهرستان دارای کشتارگاه صنعتی با تجهیزات و امکانات پیش سردکن است اما متاسفانه شاهد کشتار غیرمجاز دام در منطقه دهبکری هستیم.

«مینا قاضی زاده» افزود شبکه دامپزشکی شهرستان بم پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد ومتخلفین را به مراجع قانونی معرفی خواهد کرد.

وی با تاکید براینکه عرضه و توزیع هرگونه لاشه فاقد مهر و برچسب دامپزشکی در مراکز عرضه گوشت ممنوع است خواستار برخورد قاطع با کشتار غیرمجاز دام در شهرستان‌های شرقی ازجمله فهرج، نرماشیر و ریگان که فاقد کشتارگاه دام بوده شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی گفت کشتارگاه دام بم در صورت تامین خودروهای سردخانه‌دار می‌تواند به عنوان کشتارگاه منطقه گوشت بخش‌ها و شهرستان‌های شرقی استان را تامین کند و اجرای آن نیازمند همکاری بین بخشی دستگاه‌های مرتبط اعم از بخشداری، شهرداری و فرمانداری است که در حال پیگیری و انجام است.

وی به انتقال بیماری از دام به انسان از طریق خون و ترشحات خونی و کشتار غیرمجاز در معابر و منازل اشاره کرد و از مردم خواست تا در این راستا با بازرسان و اکیپ‌های دامپزشکی و ارتقاء بهداشت عمومی استان همکاری کنند.

شماره تلفن ۱۵۱۲ آماده رسیدگی به تخلفات بهداشتی در زمینه فرآوردهای خام دامی و شکایات دامپزشکی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=7618
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.