برق شهرستان‌های شمال کرمان قطع می‌شود

امیر جهانشاهی  افزود: ظرفیت استفاده از شبکه برق بدلیل گرمای بی سابقه و کاهش نزولات جوی و‌ به تبع آن پشتیبانی نشدن نیروگاههای برق آبی، تغییر سلیقه مردم در استفاده از کولر آبی به گازی، مصرف نکردن بهینه در ساعتهای اوج بار و تحمیل شدن این بارهای اضافی به شبکه برق، موجب خاموشی های ضربتی با هماهنگی با دیسپاچینگ ملی شده است.

وی بیان کرد: امروز نیز ناچار به اعمال مدیریت اضطراری برق در شهرهای کرمان، رفسنجان، زرند، شهربابک، انار، کوهبنان، راور، چترود، نوق، کشکوئیه، ماهان، شهداد، راین، گلباف، باغین و توابع آنها در سطوح مختلف کشاورزی، خانگی، صنایع و سایر مصرف کنندگان شدیم.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان تصریح کرد: همشهریان برای آگاهی از برنامه خاموشی های احتمالی، به پایگاه اینترنتی این شرکت به آدرس www.nked.co.ir مراجعه و‌ برنامه قطع برق روزانه در مناطق خود را رصد کنند تا کمترین آسیب به برنامه زندگی روزمره آنها برسد.

وی اظهار داشت: پیک بار مصرف برق استان کرمان مربوط به ساعت 12 تا 16 و 20 تا 23 شب است که با اجرای طرح پیک سایی با همکاری صاحبان منازل، سازمانها، موتور پمپ های کشاورزی و صنایع استان قابل مدیریت است.

جهانشاهی ضمن پوزش از مشترکان برای مشکلات پیش آمده ناشی از قطعی برق افزود: در صورت مصرف نکردن بهینه و رسیدن به بالاتر از ظرفیت شبکه برق، خاموشی گسترده بوقوع می پیوندد و تبعات آن بسیار بیشتر از وضعیت کنونی خواهد بود.

وی از همکاری اهالی شهرستانهای شمال استان کرمان در مدیریت مصرف برق و گذر از پیک بار سال 97 قدردانی کرد و خواستار توجه جدی خانواده ها به اهمیت وجود برق و مدیریت فردی و ‌اجتماعی و لحاظ کردن بیشتر آن در فرهنگ ‌جامعه و‌ خانواده شد.

طی یک هفته گذشته، شمال استان کرمان با خاموشی های ضربتی مواجه بوده است.
امروز صبح نیز برخی نقاط شهر کرمان با قطعی برق مواجه شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=18611
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.