دانشگاه علوم پزشکی در هفته ایدز چه برنامه‌هایی داشت؟

در اين هفته برنامه هايي از جمله نواختن زنگ هشدار ايدز در مدارس،  برگزاري سمپوزيوم HIV/AIDS  ، برپاكردن كمپ‌هاي سيار و ثابت اطلاع رساني و فرهنگ سازي، همايش دوچرخه سواري و پياده روي و اجراي تئاتر خياباني اجرا شد .

«پيروزان» دبير كل كانون سلامت دانشگاه علوم پزشكي در مورد چگونگي برنامه كمپ ها می‌گوید  كمپ‌ها در روز پنجشنبه ۱۸ آذر از ساعت ۱۰ الي ٢٠  به دو شكل سيار و ثابت فعاليت داشته‌اند كه در مجموع بيش از ١٠ منطقه پرجمعيت شهر كرمان را پوشش داده و در آن به معرفي راه هاي انتقال و پيشگيري و معرفي مركز مشاوره بيماري هاي رفتاري پرداخته كه تمام خدمات اين مركز محرمانه و رايگان مي‌باشد .

وی کسانی را که در این کمپ‌ها خدمت رسانی می‌کردند را دانشجويان علوم پزشكي و دانشگاه آزاد بیان کرد كه در سمپوزيوم مربوطه  شركت كرده  و به موضوع اشراف كامل داشتند.

او همچنین با اشاره به برنامه‌های روز جمعه ۱۹ آذر گفت روز جمعه همايش پياده روي، اجراي تئاتر خياباني ، اهداء جوايز و صرف صبحانه  در محل پرديسان جنگل قائم از ساعت ٨ الي ١٠:٣٠ داشته ايم كه مردم شريف شهر كرمان در كنار دانشجويان عزيز همراه بوده و براي پيشگيري از شيوع ويروس HIV هم پيمان شدند   .

پیروزان درباره هدف برگزاری سمپوزیم ایدز اینگونه می‌گوید که با هدف به روز شدن اطلاعات دانشجويان علوم پزشكي و دانشگاه آزاد در مورد آخرين متدها و روش هاي پيشگيري و درمان HIV و آشنايي با خدمات محرمانه و رايگان مركز مشاوره بيماري‌هاي رفتاري؛ ضمنا در اين سمپوزيوم يكي از افرادي كه با HIV زندگي ميكند به بيان تجربه پرداخت.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=7608
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.