برگزاری بیش از 550 برنامه در دهه کرامت در سطح استان کرمان

به گزارش ایسنا، “محمد ابدالی‌تکلو” امروز 13 تیرماه در نشست خبری با موضوع تشریح برنامه های بزرگداشت دهه کرامت در کرمان اظهار کرد: امروز اول ماه ذی‌القعده ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و آغاز دهه کرامت است که تا 11 ذی‌القعده ولات امام رضا علیه السلام این دهه ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره مردمی کرامت در این دهه افزود: پایه و اساس جشن های دهه کرامت بر حضور و مشارکت مردم بوده که در همین راستا 6 محور برای این جشنواره برنامه ریزی شده است.
ابدالی تصریح کرد: “جشن کرامت” شامل برگزاری مراسم فرهنگی و جشن در مساجد، بوستان ها، بقاع متبرکه، “نذر شادی” با هدف اصلی خدمت رسانی به مناطق محروم و سیل‌زده در قالب امدادرسانی و اعزام گروه های مختلف جهادی و “کاروان کرامت” با حضور خادمان حرمین مطهر رضوی و حضرت معصومه سلام الله علیها از جمله برنامه های شاخص این دهه است.
وی بیان کرد: برگزاری جشن “دختران آفتاب” با هدف شناخت حضرت معصومه سلام الله علیها، برپایی ایستگاه های کریمانه صلواتی پذیرایی و فرهنگی غرفه کودک و خانواده در اماکن عمومی و معابر شهری و … از دیگر برنامه های دهه کرامت در استان کرمان است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمان با اشاره به نامگذاری ایام دهه کرامت عنوان کرد: ریاست شورای بزرگداشت جشن های مردمی دهه کرامت با استاندار و دبیری آن با کانون های فرهنگی هنری مساجد است که در همین راستا بیش از 550 برنامه در ایام دهه کرامت در مساجد، ادارات، تشکل های مردم نهاد و بقاع متبرکه استان برگزار خواهیم کرد.
و افزود: برگزاری جشن بزرگ “زیر سایه خورشید” با حضور خدام حرم مطهر رضوی با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان در مصلی کرمان(15 تیرماه)، برگزاری جشن های زیر سایه خورشید در 60 نقطه استان، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، افتتاح کانون فرهنگی هنری با نام حضرت معصومه سلام الله علیها در حاجی آباد کرمان، برگزاری جشنواره ملی شعر رضوی توسط اداره کل ارشاد، همایش و جشنواره کرامت دختران توسط سازمان تبلیغات به صورت ویژه برای دختران حاشیه شهر در اردوی یک روزه و … از جمله برنامه های بزرگداشت دهه کرامت در سطح استان است.
ابدالی اظهار کرد: اجرای طرح “سلام بر امام” آغاز قرائت زیارت امین الله در مساجد منتخب، عضویت رایگان در کتابخانه های استان در روزهای 13، 18 و 23 تیرماه، جشنواره کتابخوانی رضوی، ارائه خدمات مشاوره ای رایگان ژنتیک و اعزام 435 مددجوی سفر اولی بالای 40 سال و 135 مددجوی جسمی و حرکتی به مشهد مقدس توسط بهزیستی و … از دیگر برنامه های پیش بینی شده دهه کرامت است.
وی تصریح کرد: همچنین می توان به برگزاری نمایشگاه مد و لباس ایرانی، دوره های آموزشی کارآفرینی، برگزاری کارگاه های سبک زندگی دینی اسلامی توسط اداره کل بانوان استانداری، برگزاری طرح ضیافت رضوی در مشهد ویژه دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی دانشگاه دانشگاه شهید باهنر، برگزاری شب شعر ملکوت هشتم و جمع خوانی قرآن کریم و تجلیل از نویسندگان برتر توسط نمایندگی آستان قدس در کرمان اشاره کرد.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمان با بیان اینکه برنامه های دهه کرامت همزمان با ایران در 30 کشور دنیا برگزار می شود، گفت: برپایی نمایشگاه ازدواج، جشنواره بازی های بومی و محلی در رفسنجان، جشنواره ورزشی ویژه مادران و دختران در سطح استان کرمان در دهه کرامت توسط اداره کل ورزش و جوانان برگزار می شود.
وی افزود: موسسه مقر کتاب “راه اندازی پویش مردمی کتاب” را در دهه کرامت دارد و معرفی کتاب “تولد در لس آنجلس” را خواهد داشت. برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف، و اجرای 22 برنامه در بقاع متبرکه استان و برپایی جشن میلاد حضرت معصومه و امام رضا علیهما السلام و دهه کرامت توسط شهراری ها از دیگر برنامه های این دهه است.
ابدالی در پاسخ به این مطلب که فعالتی کانون مساجد اصولا به ایام عزای اهل بیت پرداخته می شود، اظهار کرد: ما در طول سال جشن های دهه کرامت، دهه ولایت، ایام شعبانیه و … داریم که به جشن و شادی پرداخته می شود و نکته مهم این است که باید مردم را در این مراسم مشارکت بدهیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=29821
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.