برگزاری جشنواره‌ها راهی برای توسعه گردشگری

مرتضی رحمانی موحد در مراسم اختتامیه جشنواره سفره ایرانی منطقه ۵ در کنار یاد و خاطره کشته شدگان زلزله بم، از این منطقه به عنوان یکی از بزرگترین میراث‌های جهانی ایران یاد کرد و گفت در اینجا لازم می‌دانم به عنوان نماینده دولت، تقدیر و تشکر را از مردم این خطه ابراز کنم.

وی با توجه به اینکه مراسم اختتامیه سفره ایرانی به نام منطقه ۵ با حضور استان کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان برگزار شد افزود: امروزه رویدادها و مناسبت‌ها به عنوان عناصر سرنوشت‌ساز در توسعه گردشگری کشو‌رها تبدیل شده است.

وی گفت ارزش واقعی کنار هم بودن و تجربه همکاری و همفکری استان‌های هم‌جوار در این جشنواره به خوبی قابل رویت است.

معاون میراث فرهنگی کشور این جشنواره را مظهر فرهنگی دانست و بیان داشت استان کرمان یکی از پیش‌تاز‌ترین و موثرترین استان‌های کشور است، ضمن اینکه این استان در همه امور نشان‌دهنده عمق فرهنگی و اجتماعی کشور است.

وی در ادامه به موقعیت اقلیمی و طبیعی استان کرمان اشاره کرد و افزود این مطلب باعث شده که این استان به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل شود و همچنین گشایش ۱۰۰ واحد اقامت‌گاهی و بوم‌گردی در مسیر نهادینه و پایدار کردن ارزش‌های گردشگری استان  به خوبی بیانگر حضور فعال مردم در توسعه گردشگری کرمان است.

به گفته رحمانی‌موحد عواملی که باعث پایداری گردشگری می‌شود در گرو فعالیت‌های فراگیر و همچنین حراست و نگهداری این فعالیت‌ها است از قبیل احترام به عقاید و فرهنگ یکدیگر، احترام به محیط زیست، که باید به ترویج بیشتر این فرهنگ‌ها پرداخت.

وی با تاکید بر مقوله فرهنگ‌سازی گفت ابتدا باید با رفتار خود تاثیرات و اهمیت فرهنگ گردشگری را در توسعه آن نشان دهیم تا در نهایت نتایج این فرهنگ‌ را در توسعه صنعتی گردشگری احساس کنیم.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=8155
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.