برگزاری نمایشگاه عرضه کالا به نام جشنواره ازدواج| سازمان صنعت و معدن: مجوز ندارد

در روزهای اخیر بنر و تابلوهایی در سطح شهر کرمان نصب شده که در آن خبر از برگزاری جشنواره بزرگ ازدواج از سوم تا هفتم تیرماه در پارک مادر داده شده که در پایین این تبلیغ، شماره‌ای برای رزرو غرفه درج شده، این در حالی است که در جشنواره‌ها خبری از غرفه فروش کالا نیست و این بحث به نمایشگاه مربوط است.

اگرچه در تماسی که با شماره درج شده در تبلیغات داشتیم، اعلام شد که غرفه صرفا به کسانی داده می‌شود که محصولات مرتبط با ازدواج داشته باشند اما براساس تجربه سال گذشته، به نظر می‌رسد قرار است در قالب جشنواره ازدواج، نمایشگاه عرضه کالای مربوط به این سنت هم برگزار شود.

کالاهایی که گستره‌اش از لباس عروس شروع می‌شود و می‌تواند به لوازم خانگی هم برسد که این می‌تواند جشنواره یاد شده را به یک نمایشگاه تبدیل کند. نمایشگاهی در قلب شهر کرمان، در حالی که سال‌هاست همه نمایشگاه‌های کرمان در مجموعه نمایشگاهی بین المللی جنوب شرق برگزار می‌شود اما برگزار کنندگان نمایشگاه ازدواج با تغییر نام به جشنواره، خواسته‌اند هم از پرداخت هزینه‌های برگزاری یک نمایشگاه فرار کنند و هم سود برگزاری یک نمایشگاه را به جیب بزنند.

مجوز ندارند

رییس اداره بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در این خصوص به «کرمان نو» می‌گوید که برگزاری جشنواره ازدواج که در آن غرفه اجاره بدهند، از سازمان صنعت، معدن و تجارت مجوز ندارد.

دیگر چه خبر؟

محمدرضا قوام‌آبادی ادامه می‌دهد که جشنواره با نمایشگاه فرق می کند، اگر جشنواره‌ای در حد دو روز بخواهد برگزار شود، نیازی به اخذ مجوز از کمیته نمایشگاهی استان ندارد ولی اگر بیشتر از دو روز باشد، از آنجا که حالت نمایشگاه پیدا می‌کند و فروش کالا دارد، باید از کمیته نمایشگاهی استان مجوز بگیرد.

به گفته این مقام مسوول هیچگونه درخواستی برای برگزاری جشنواره ازدواج به کمیته نمایشگاهی استان داده نشده است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال دارد برگزار کنندگان برنامه یاد شده از ارگان دیگری مجوز گرفته باشند، تاکید می‌کند که ما به شهرداری و دستگاه‌های مرتبط نامه دادیم که اگر نمایشگاهی درخواست برگزاری در محیط‌های وابسته به شهرداری را داشت، اول مجوز کمیته نمایشگاهی استان را داشته باشد، در غیر اینصورت این به معنای غیر قانونی بودن این نمایشگاه بوده و اماکن و نیروی انتظامی براساس حکم قضایی می‌توانند جلوی برگزاری را بگیرند.

قوام آبادی ادامه می دهد که اگر کسی بخواهد برای اجرای نمایشگاه مجوز بگیرد باید از سازمان صنعت، معدن و تجارت تاییدیه داشته باشد.

رییس اداره بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان درباره چرایی اجرای نمایشگاه در سطح شهر با وجود محل نمایشگاه‌ها در جاده باغین، توضیح می‌دهد که نمایشگاه واقع در جاده باغین سایت تخصصی همه نمایشگاه‌های کرمان به حساب می‌آید که جنبه بین المللی دارند. مجری و زمان نمایشگاه‌ها از اول هر سال مشخص شده است، ولی مکان هایی در سطح شهر، برای عرضه نمایشگاه‌های غیر تخصصی هستند اما همه نمایشگاه‌ها به جز نمایشگاه صنایع دستی، باید از کمیته نمایشگاهی استان مجوز بگیرند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=18206
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.