برگزاری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی در کرمان

محمود وفايي با تاکید براهميت برگزاري چهارمين کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ايران و به منظور بازشناسي تاريخ و شهرسازي استانها، با همكاري مراكز علمي و دانشگاه‌ها و ساير نهادها، كنگره‌هاي استاني پيش از كنگره ملي برگزار مي‌شود.

وی بیان کرد كارگاه‌هاي تخصصي در دو نوبت صبح و عصر در تاریخ ۱۶ بهمن در محل هتل پارس برگزار مي‌گردد. همچنین همايش اصلي كنگره با حضور دكتر طالبيان معاون ميراث فرهنگي كشور و هوشنگ مرادي كرماني صبح روز یکشنبه به تاریخ ۱۷ بهمن در محل اتاق بازرگاني کرمان برگزار خواهد شد و در نوبت عصر هم برگزاري پنل‌هاي تخصصي در محل هتل پارس پايان بخش اين كنگره دو روزه است.
وی با تاکید بر ظرفیت‌هاي استان در زمینه تاریخی، فرهنگی و گردشگری گفت باید از این ظرفیت‌ها در مسیر توسعه استان و جذب هرچه بيشتر گردشگر استفاده شود.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تصریح کرد كنگره تاريخ معماري و شهرسازي استان در هشت محور تعيين شده است که شامل حوزه‌های فرهنگی-طبیعی، شهرها و روستاهای تاریخی ـ منظر فرهنگی و شهری تاریخی ـ سازه در تاریخ معماری و شهرسازی ـ باستان شناسی، معماری و شهر‌سازی ـ میراث معماری و شهرسازی مدرن ـ میراث آب و کشاورزی ـ میراث فرهنگی ناملموس ـ راه‌های فرهنگی و عناصر وابسته و … می‌شود.

به گفته وی مقاله‌های ارسالی به این کنگره بعنوان کتاب مجموعه مقاله‌ها کنگره معماری و شهرسازی چاپ می شود و برگزیده‌های آنها به کنگره ملی ارسال خواهد شد.
وی افزود هيات علمي اين كنگره با همكاري دانشگاه‌هاي باهنر و آزاد اسلامي كرمان و هيات اجرايي نيز توسط اداره كل ميراث فرهنگي استان راه اندازي شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=9705
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.