بنیاد مسکن بر ساخت واحدهای مسکونی روستایی نظارت دقیق دارد

علی‌اکبر سلطانی‌نژاد اظهار داشت: بعد از زلزله مخرب و دلخراش بم که بسیاری از هموطنان خود را از دست دادیم، تصمیم گرفتیم در بحث ساختمان‌سازی کیفی‌سازی شود.

وی بیان کرد: زلزله بم یک حادثه دلخراش بود که اهمیت و ضرورت بازنگری در طرح‌های شهرسازی و رعایت ضوابط و اصول ایمنی در ساختمان سازی را آشکار ساخت چراکه این حادثه می‌تواند برای هر شهر دیگری رخ دهد.

به گزارش تسنیم، مدیر‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با تاکید بر اینکه در ساختمان‌سازی باید از دانش ساختمان‌سازی روز استفاده کنیم گفت: خوشبختانه امروز به توفیقات خوبی رسیدیم و در استان کرمان در این زمینه پیشگام هستیم.

وی با بیان اینکه در زلزله‌های راور و کوهبنان در سال گذشته تلفات جانی نداشتیم که نشان از بازسازی‌های در سال‌های گذشته است افزود: امروز بالای 63 درصد از واحدهای مسکونی روستایی در استان کرمان مقاوم‌سازی شده است و از متوسط کشوری بالاتر هستیم.

سلطانی‌نژاد با اشاره به اینکه استان کرمان استانی حادثه‌خیز است و بالای 40 درصد از جمعیت استان درروستاها زندگی می‌کنند تصریح کرد: سالانه 200 هزار واحد مسکونی در کشور بازسازی می‌شود که تلاش می‌کنیم سهم استان کرمان از این تعداد افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این زمینه دغدغه جدی دارد گفت: حتی واحدهای مسکونی که در روستاها ساخته می‌شود تحت نظارت دقیق ما هستند و اجازه ساخت خانه غیرمقاوم به مردم داده نمی‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=22451
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.