بهترین وزن مرغ مصرفی ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ گرم

رشیدی ادامه داد که ۱۳ واحد کشتارگاه طیور نیز در استان به دستگاه های کد بهداشتی و ردیابی مجهز شده اند کیفیت گوشت مرغ ارتقا داشته و استان کرمان تنها استانی است که پایش باقی مانده آنتی بیوتیک در مرغ را انجام می دهد و مرغ تولیدی استان از بهترین نوعی است که در کشور تولید می شود.

او بهترین  وزن مرغ مصرفی  را ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ گرم اعلام کرده و گفته متاسفانه مصرف کنندگان عادت کرده اند مرغ سنگین وزن استفاده کنند در حالیکه چربی اضافه است و وزن پایین در سنین پایین تر یعنی 40 روزگی پدید می آید و از کیفیت و سلامت بالایی برخوردار است.

وی  با اشاره به اصلاح کشتارگاه کرمان می گوید که اکنون  15 دستگاه ماشین کانتینردار و سردخانه دار گوشت را حمل می کنند در حالیکه در گذشته با وانت بار حمل می شد.

به گفته رشیدی این کشتارگاه پیش سردکن دارد و لاشه بعد از کشتار سریعا خنک شده و آلودگی های برطرف می شود و حدود 24 ساعت بعد از ذبح در این محل برخی ویروس ها از جمله ویروس تب کریمه کنگو با اسیدی شدن لاشه از بین می رود.

مدیرکل دامپزشکی استان از انجام فاز واکسیناسیون تب برفکی گفته و اینکه علی رغم مشکلات اقتصادی در این زمینه سعی شده  طی یک فاز 35 روزه 80 هزار گاو علیه تب برفکی واکسینه شوند.

رشیدی می گوید باتوجه به اینکه در ماه محرم قرار داریم توصیه اکید این است که مردم حتی المقدور از کشتار دام ها در سطح شهر اجتناب کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=3947
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.