بهره برداری از 18 طرح آموزشی در سیرجان

اکبر محیاپور گفت که ۱۸ طرح آموزشی خیر ساز با اعتبار ۱۹۰ میلیارد ریال از کمک خیرین درسال تحصیلی جدید تحویل آموزش و پرورش شد و این شهرستان رتبه اول خیرین مدرسه ساز استان را دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وی گفت: در تابستان امسال یکصد واحد آموزشی شهرستان سیرجان در طرح مهر قرار گرفت تا دانش آموزان از مدارس مناسب برخوردار شوند.

رییس اداره آموزش و پرورش سیرجان گفت:در این طرح که با کمک‌های مردمی و دولتی بیش از ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است رنگ آمیزی کلاس‌ها، تعمیر و تجهیز سرویس‌های بهداشتی، ایزوگام پشت بام، و حیاط سازی مدارس به پایان رسید.

محیاپور افزود: ۵۵۰۰ نفر معلم، مربی و کادر آموزشی در مدارس تعلیم و تربیت دانش آموزان را بر عهده دارند و در سال تحصیلی پیش رو تمامی کلاس‌های درس دارای معلم و آموزگار مرتبط با دروس هستند و ۳۶ درصد دانش آموزان این شهرستان در ۱۵۰ واحد آموزشی غیردولتی مشغول تحصیل می‌شوند که رکورد اول شهرستان‌های استان در مدارس غیر دولتی را داریم.

او از استقبال چشمگیر پسران مقطع متوسطه در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کارو دانش خبرداد و گفت: با توجه به موقعیت صتعتی و معدنی این شهرستان ۷۰ در صد دانش آموزان واجد الشرایط در مقطع متوسطه در هنرستان‌ها و دبیرستان‌های کارو دانش در رشته‌های مورد نیاز معادن و صنایع ثبت نام کردند که آماری بیش از ۶ هزار نفر دارند تا زودتر بتوانند جذب بازارکار مورد نیاز در شهرستان شوند.

محیاپور گفت: ۹۸ درصد دانش آموزان کلاس اولی سال تحصیلی جدید دوره پیش دبستانی را گذراندند که حساسیت والدین دانش آموزان این شهرستان را نسبت به تحصیل فرزندانشان نشان می‌دهد و در این بخش هم سیرجانی‌ها رتبه ممتاز را در کشور دارند و بیش از ۵۷۰۰ نفر کلاس اولی امسال راهی مدرسه می‌شوند.

رییس اداره آموزش و پرورش سیرجان گفت که ۴۳۰۰ نفر دانش آموز اتباع بیگانه هم در مدارس شهرستان مشغول به تحصیل هستند و بیش از ۳۰ در صد مدارس هم نیاز به بازسازی و استحکام بنا دارد که در این زمینه نیازمند اعتبارات ملی و دولتی هستیم.

داشتن برگه ارزیابی سلامت شرط ورود نوآموزان به مدارس کرمان شد

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=19826
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.