بهره‌مندی یک‌ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از خدمات بیمه سلامت در کرمان

به گزارش ایرنا محمد جعفری روز یکشنبه با اشاره به سالروز تصویب قانون بیمه سلامت در ۲۲ مرداد می گوید رویکرد سازمان بیمه خدمات درمانی بنا بر درمان محوری است و این رویکرد در سازمان بیمه سلامت، سلامت محوری است.

وی اظهار کرد که  سازمان بیمه خدمات درمانی از سال ۹۱ به عنوان سازمان بیمه سلامت تغییر ماهیت داد و بعد از آن مسائل مبتلابه حوزه بهداشت و سلامت را مورد رصد قرار می‌ دهد.

وی تاکید کرد: «سازمان جهانی بهداشت چهار بعد جسمی، روانی، سلامت اجتماعی و سلامت معنوی را دنبال می کند و بیمه سلامت نیز سعی دارد رویکردهای سلامت معنوی و اجتماعی را نیز جامعه دنبال کند.  هدف ما این است برنامه های بهداشت محورانه را جایگزین برنامه های درمان محورانه کنیم و ماموریت بیمه سلامت برداشتن بار مالی از دوش خانواده بیماران است. »

وی ادامه داد که بیمه سلامت در راستای اجرا این برنامه ۱۱ استراتژی در دستور کار دارد چنانچه طی یک سال گذشته بیش از ۱۴۰ برنامه عملیاتی برای دستیابی به این رسالت برگزار کرده است.

وی افزود: ۱۲۴ عنوان برنامه عملیاتی طی سال جاری در اداره کل بیمه سلامت استان کرمان در دست اجرا است و سال گذشته بیشترین تلاش این اداره کل برای تحقق طرح تحول بیمه سلامت به عنوان بزرگترین برند دولت بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان، تقویت پزشک خانواده روستاها و نظام ارجاع را از دیگر اهداف بیمه سلامت عنوان کرد و گفت: ۶۰۰ پزشک و مامای خانواده در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در پنج دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان مشغول ارائه خدمات درمانی هستند.

وی افزود: بیش از ۱۱ میلیارد تومان به طور متوسط و ماهانه به سیستم پزشکی خانواده در استان کرمان پرداخت می شود که این میزان پرداخت بیانگر سلامت‌ محور بودن سازمان بیمه سلامت است.

جعفری افزود: بیش از 46 میلیارد تومان گردش مالی بیمه سلامت ماهانه و به طور متوسط با مراکز درمانی تخصصی سرپایی و بستری در استان کرمان است.

وی گفت: حمایت مالی از ۹ میلیون بار مراجعه بیماران طی سال گذشته به مراکز درمانی استان کرمان که در هر ساعت هزار و ۱۰۰ نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌ اند از جمله اقدامات انجام شده در اداره کل بیمه سلامت این استان است.

وی بیان کرد: طی سال اخیر سهم مردم استان کرمان از هزینه ‌های درمانی از ۵۶ درصد به ۳۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی بزرگترین چالش بیمه سلامت را طی سالهای اخیر ناپایداری منابع مالی در حوزه سلامت اعلام و اظهار کرد: تجمیع منابع بیمه و گسترش پزشک خانواده از جمله برنامه های سازمان بیمه سلامت به منظور برون رفت از این مشکل است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان تاکید کرد: ۱۷ هزار نفر از اتباع خارجی ساکن استان کرمان از خدمات بیمه سلامت بهره ‌مند شده ‌اند.

وی به وجود چهار هزار بیمار خاص در استان کرمان اشاره کرد و گفت: بیشتر خدمات تخصصی به این بیماران و بیماران سخت درمان به صورت رایگان ارائه می ‌شود.

وی به اجرای طرح کاهش نمک در نان از چهار سال گذشته در استان کرمان خبر داد و افزود: نوعی گندم وارداتی با پروتئین بالا را با همراهی شورای توسعه استان کرمان تهیه کردیم و مصرف نمک را در نان کرمان از هزار و ۸۰۰ گرم به ۷۰۰ گرم در ۱۰۰ کیلو آرد کاهش دادیم.

با استقرار طرح رایگان بیمه درمان سلامت در ۱۵ اردیبهشت ۹۳ به عنوان اولین گام طرح تحول نظام سلامت، ۲۳۰ هزار نفر که تا آن تاریخ فاقد هرگونه دفترچه بیمه بودند به صورت غیر حضوری و در کوتاه ترین زمان زیر پوشش بیمه قرار گرفتند و به این طریق شمار بیمه شدگان به بیش از یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر رسید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13485
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.