بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی محور برنامه‌های ماه رمضان است

حجت‌الاسلام محمد رضا قنبری با اشاره به اینکه دهه تکریم و غبارروبی مساجد از بیستم شعبان در سراسر کشور آغاز شده است اظهار داشت: این دهه امسال از ششم اردیبهشت آغاز و تا چهاردهم اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه آمادگی برای ورود به ماه رمضان هم از بعد روحی و هم از بعد ظاهری و جسمی باید انجام شود گفت: ماه شعبان در آموزه‌های دینی ما مقدمه‌ای برای ورود به ماه رمضان است تا از برکات این ماه بهره کافی را ببریم و دهه تکریم مساجد نیز در این راستا نامگذاری شده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه تکریم مساجد سابقه طولانی داشته و معطوف به سال‌های اخیر نیست بیان کرد: خداوند در قرآن کریم از حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع) پیمان می‌گیرد که خانه خدا را برای عبارت بندگان آماده کنند و این نشان از اهمیت و سابقه این مسئله دارد.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات در برگزاری این دهه نقش تدوین‌گری و جریان‌سازی را برعهده دارد و این اقدام ارزشمند با حضور و کمک خود مردم برگزار می‌شود افزود: برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای این ایام با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی شده و در این راستا این دهه امسال با شعار«مسجد؛ پیشتاز در زمینه‌سازی گام دوم انقلاب» نامگذاری شده است.

قنبری با اشاره به عناوین نامگذاری شده روزهای این دهه عنوان کرد: عناوین دهه تکریم و غبارروبی مساجد به ترتیب «مسجد، زمینه‌ساز رونق تولید»، «مسجد، پیشتاز در تحقق گام دوم انقلاب»، «مسجد، کانون مهرورزی و نشاط معنوی»، «مسجد، محور اتحاد و همبستگی»، «مسجد، بستر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت»، «مسجد، پایگاه سلامت اجتماعی»، «مسجد، کانون تزکیه و تعلیم»، «مسجد، میعادگاه منتظران موعود»، «مسجد، جبهه جهاد فرهنگی»، «مسجد، پایگاه تعالی جوان مؤمن انقلابی» نامگذاری شده است.

وی بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری را نقطه عطفی در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: جوانان محور اصلی این بیانیه هستند و باوجودی که چهلمین سال انقلاب را با افتخار پشت سر گذاشتیم باید تدبیری بیاندیشیم که جوانان در صحنه‌های مختلف مشارکت جدی داشته باشند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان با توجه به ظرفیت خوبی که دارد همه توان خود را در راستای تحقق این بیانیه بکار می‌گیرد گفت: برنامه‌های محوری ماه مبارک رمضان براساس بیانه گام دوم انقلاب تبیین و اجرایی خواهد شد و تلاش می‌کنیم تا برنامه‌های این ایام بر اساس بیانه گام دوم و جهت تبیین و تحقق این بیانیه ارزشمند باشد.

وی با بیان اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان در ماه مبارک رمضان 22 برنامه مشترک در این راستا برگزار می‌کند گفت: برگزاری گفتمان تبیین گام دوم انقلاب در مدارس و مساجد، اجرای مسابقه همگام با انقلاب در مساجد استان، تولید و ارائه محتوا در فضای مجازی در با موضوع بیانیه گام دوم و گفتمان تبیین بیانیه گام دوم توسط روحانیون مستقر از جمله این برنامه‌هاست.

قنبری با اشاره به اینکه امسال مراسم اعتکاف ماه رمضان در کرمان برگزار می‌شود بیان کرد: ضیافت نور با قرآن، برگزاری محفل انس با قرآن و برپایی مراسم جمع خوانی قرآن کریم، برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم، تغذیه فکری روحانیون، همایش طلایه‌داران تبلیغ، برگزاری جلسات توجیهی ویژه مبلغین و مبلغات سنتی، آموزش و اعزام مبلغین و مبلغات، برپایی کارگاه سبک زندگی قرآنی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ماه مبارک رمضان است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=27358
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.