بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد

محمد مهدی زاهدی یکی از اهداف این  دانشگاه را تعریف دوره بر اساس نیاز های منطقه ای ، مطابق با نظام صلاحیت حرفه ای و همچنین انتخاب نیروی های بومی دانست.

رییس دانشگاه علمی کاربردی نیز این دانشگاه را محلی برای ارائه دانش تئوری- تحقیقاتی به صورت مهارت کار و نیاز جامعه تعریف کرد.

سید عنایت الله معافی گفت در دانشگاه علمی کاربردی مباحث تئوری توامان با  کارگاه، کاربینی و کارورزی ترکیب شده اند ، به طوری که 60- 70 درصد واحدها کارگاهی ، عملی یا کارورزی  و حدود 30 تا 40 درصد آن تئوری هستند که مکمل کارگاه ها ارائه می شوند تا تجربه فرد با علمی که فرا می گیرد ترکیب شود وخروجی آن به صورتی  باشدکه بتواند نیاز جامعه را در رابطه با شاخه های مختلف برطرف کند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت که یکی از اهداف این دانشگاه مهارت افزایی شاغلین است وی اضافه کرد که رشته های این دانشگاه دائمی نیستند و براساس نیاز جامعه با محدودیت زمانی منسوخ می شوند.معافی در ادامه گفت که بیش از 11 هزار دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی مشغول به تحصیل اند که از این تعداد 60 درصد در مقطع کاردانی و 40 درصد در مقطع کارشناسی هستند.

معافی در ادامه  تعداد رشته محل های این دانشگاه را در شهر 100 رشته و در استان 550 رشته اعلام کرد. وی ادامه داد براساس ارزیابی های انجام شده این دانشگاه در یک سوم بالا قرار دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=14615
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.