بیکاری ۳۰ درصدی در جنوب استان

«احمد حمزه ای»روز سه شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه گنج که با حضور معاون اول رییس جمهور، جمعی از وزرا، استاندار کرمان و مسوولین استانی برگزار شد.گفته اقدامات انجام شده در زمان مسئولیت رزم حسینی در جنوب استان به اندازه تمام اقدامات ۳۵سال گذشته در این منطقه بوده است.

وی در عین حال می گوید به دلیل اینکه عمده بودجه ها برای پروژه های ناتمام صرف می شود سهم جنوب استان از بودجه عمومی کشور نامشخص است و چون ما در دوره های گذشته در آغاز پروژه ها سهمی نداشته ایم، این عدم تخصیص اعتبار نیز بی عدالتی است.

حمزه ای با اشاره به عدد ۱۱/۹ درصدی بیکاری استان نرخ  بیکاری جنوب  کرمان را بالای ۳۰درصد اعلام کرده و گفته ضمنا توسعه نامتوازن را در جنوب شاهد هستیم  و در جی دی پی سهم استان کرمان عمدتا مربوط به بخش کشاورزی و بعد صنعت و معدن است و در خدمات سهمی نداریم.

نماینده مردم کهنوج در مجلس بااشاره به وجود اقتصاد سنتی در جنوب استان،معتقد است باید بخش خدمات به ویژه در حوزه گردشگری مورد توجه ویژه قرار گرفته و ایمیدرو و دیگر شرکت های صنعتی به صورت ویژه جنوب را حمایت کنند، لازم است زیرساخت های صنعت در منطقه فراهم شود.
به گفته حمزه ای کشاورزی مهم ترین بخشی است که مردم جنوب در آن فعالیت می کنند اما بسیاری از چاه های منطقه پروانه ندارد از این رو درخواست داریم این مشکل حل شود.
وی خاطرنشان کرد که خط لوله صلح گاز از منطقه ما عبور می کند که قرار است در امتداد آن چند مجتمع پتروشیمی احداث شود اما برای جنوب چیزی دیده نشده و تقاضا داریم برای این منطقه نیز دو مجتمع در نظر گرفته شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=6454
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.