بیکاری ۷۰ درصد افراد دارای مدرک معتبر دانشگاهی

محمد محسن بیگی می گوید در کشورهای توسعه یافته بحرانهای اقتصادی مقوله تعلیم و تربیت را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

وی مدیریت منابع را به عنوان یکی از اصول اساسی تحقق اقتصاد مقاومتی دانسته و گفته آموزش و پرورش چند سال اخیر، علی رغم وجود محدودیتهای مالی و با مدیریت صحیح منابع تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است.

او می گوید هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه است که باید مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.

محسن بیگی با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت کشور با آموزش و پرورش ارتباط مستقیم دارند افزود که دستگاه تعلیم و تربیت به عنوان اصلی ترین عنصر فرهنگی کشور ظرفیت زیادی برای فرهنگ سازی درباره اقتصاد مقاومتی را دارد.

وی اظهار داشت که ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی استفاده از کالای ایرانی، مصرف صحیح، استفاده بهینه از منابع توسط مدارس نقش موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش با توجه به تشکیل کارگروه های اقتصاد مقاومتی در اداره کل و ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان بیان کرد سر فصلهای مناسبی در نشست های تخصصی این کارگروه ها تهیه شده و در راستای تحقق و ترویج اقتصاد مقاومتی در جامعه به دانش آموزان منتقل می شود.

وی تاکید کرد همدلی، همکاری، مشارکت و تعامل همه دستگاههای اجرایی در فعالیتها و برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت لازمه تحقق اهداف آموزشی و پرورشی است.

محسن بیگی با بیان اینکه جهل و نادانی به عنوان بزرگترین فقر بشریت است تصریح کرد که آگاهی بخشی و تعلیم و تربیت مهمترین نیاز بشر است که انسان ها را به سمت کمال و سعادت دنیوی و اخروی هدایت می کنند.

در سفر مدیر کل آموزش و پرورش به بافت سالن کنفرانس آموزش و پرورش این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیون تومان و گنجایش ۸۵ نفر با حضور نماینده شهرستانهای بافت رابر و ارزوئیه و جمعی از مسئولان و فرهنگیان افتتاح شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=6751
1 نظر
  1. محمد می گوید

    اقایان نماینده کرمان
    به داد مردم برسید مگر شما وکیل ما نیستید چرا برای صنعتی شدن کرمان کاری نمی کنید
    تا کی این همه عق ماندگی و فقر و بیکاری
    مگر نمایندگان شیراز تبریز اصفهان مشهد چیکار می کنند که کیفیت زندگی در این شهر ها بالاست
    شما هم یاد بگیرید لطفا به جای اینکه سیاسی کاری کنید به فکر مردم باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.