تا پایان روز ۲۴ مهرماه ؛ ۲۸ درصد از جمعیت استان در سرشماری اینترنتی شرکت کردند

«محمدعلی توحیدی» در جمع بخشداران، شهرداران و اعضای ستاد سرشماری شهرستان کرمان آمار را پایه مدیریت و فعالیت های مدیران دانست.وی بر لزوم صحیح و دقیق بودن آمار و اطلاعات ثبت شده و نقش و تأثیر آن در تصمیمهای کلان کشوری،استانی و شهرستانی تاکید نمود.
او می گوید که نامشخص بودن تعداد دانش آموزان قطعاً کار را برای مدیران آموزش و پرورش جهت پیش بینی تدابیرلازم اعم از تعداد کلاس،معلم،کتاب و … با مشکل مواجه خواهد کرد.در تمام بخش ها اعم از کشاورزی، صنعت و معدن، تجارت، آموزش ،بهداشت و درمان و … این موضوع صدق می کند و تصمیم گیریهای مهم را دچار خطا خواهد کرد.
فرماندار سرشماری را امری رایج در تمام کشورهای دنیا به ویژه کشورهای توسعه یافته دانست که جمهوری اسلامی ایران نیز از آن مستثنی نیست.
وی بالا بودن حساسیت کشورهای توسعه یافته نسبت به جمعیت را منطقی دانست و با تأکید بر اینکه ما نیز بایستی این حساسیت را داشته باشیم، موضوع جمعیت را از مؤلفه های مهم برشمرد واظهار داشت که در مقطعی کنترل جمعیت باید انجام می شد، اما این کنترل برای دوره های متوالی نباید ادامه یابد زیرا باعث کم شدن زاد و ولد و نهایتاً کاهش جمعیت جوان خواهد شد، این موضوع کشور را دچار مشکلات متعدد خواهد کرد.
مدیر اجرای سرشماری شهرستان کرمان با اعلام اینکه تا پایان روز ۲۴مهر حدود ۲۸درصد از جمعیت استان و ۲۳ درصد جمعیت شهرستان کرمان ثبت نام اینترنتی کرده اند،بر تلاش مسئولان جهت ترغیب مردم به ثبت نام اینترنتی تاکید کرد و از مردم خواست سعی کنند درمهلت باقی مانده سرشماری خود را ثبت کنند.
فرماندار پایه و اساس در ارائه خدمات ضروری از جمله آب، گاز،برق،آموزش،بهداشت و درمان و … را آمار و اطلاعاتی عنوان کرد که از دل سرشماری خارج می شود.
به گفته توحیدی اگر این فرصت طلایی بگذرد و از آن استفاده درست نشود حق‌الناس کرده ایم، زیرا دولت برای اشتغال،درمان ، معیشت وآموزش جمعیتی که سرشماری نشده برنامه ریزی نمی کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=4751
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.