تجلی جشنواره خدمت در پارک مادر کرمان

حضور پررنگ 106دستگاه اجرایی، بخش خصوصی، نهادهای نظامی و دانشگاه های فعال در استان پهناور کرمان در نمایشگاه چهل سالگی انقلاب و ارائه خدمات شاخص خود در قالب 330 غرفه به وسعت بیش از هشت هزار مترمربع برخلاف هجمه های تخیل آمیز دشمنان خود حکایت از دست پُربودن متولیان چهل سالگی نظام و انقلاب در این دیار دارد.
این نمایشگاه با رونمایی از تمبر چهل سالگی نظام ، برگزاری ویژه برنامه فرهنگی، هنری و جشن شبانه پس از نماز مغرب و عشا با همکاری دستگاه های اجرایی در سالن بسطامی و محوطه پیرامون سالن همراه است حال و هوای تازه به فضای شهر کرمان در آستانه جشن چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی داده است .
فعالیت رادیو نمایشگاه، استقرار میزهای خدمت دستگاههای خدمات رسان ، ارائه خدمات رایگان توسط برخی غرفه ها به مردم، برگزاری مسابقات و اهدای جوایز، استقرار و نمایش خودروها و تجهیزات نظامی شرایط متفاوتی از نمایشگاههای سال های گذشته را برای بازدید کنندگان فراهم کرده است .
به گزارش ایرنا، استاندار کرمان در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: این نمایشگاه نشان دهنده این است که همه کارشناسان در بخش دولتی و خصوصی فعالیت های خوبی در عرصه های مختلف انجام داده اند.
محمد جواد فدائی افزود: خوشبختانه در برخی تولیدات به لحاظ فرمول نویسی ، مواد اولیه و تکنولوژی متکی به خودمان هستیم که این دستاورد ارزشمندی است.
وی ادامه داد: این دستاوردهای انقلاب باعث امید و نوید برای آینده کشور است که می توانیم این فعالیت ها را انجام دهیم.
استاندار کرمان ارائه و معرفی خدمات چهل ساله استان را هدف برپایی این نمایشگاه عنوان و تصریح کرد: هر چند در این فرصت کوتاه امکان معرفی همه دستاوردها فراهم نمی شود ولی ارایه حتی گوشه ای از این فعالیتهای شاخص خود می تواند بر امید افزایی و نشاط آفرینی جامعه موثر واقع شود .
پیام انقلاب برقراری عدالت و ارزش های دینی 
به گفته استاندار کرمان انقلاب اسلامی ایران برای تغییر نام نبود بلکه برای تغییر رسم ها و روش ها و زدودن رسمی بود که عدالت و ارزش های دینی را نادیده می گرفت.
فدائی با تاکید بر این مطلب که انقلاب اسلامی ایران متعلق همه ملت ایران است و مربوط به یک قشر و جناح خاصی نیست، افزود: همه اقشار یکپارچه تلاش کردند تا انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و امروز هم یکصدا و با وحدت از منافع نظام و انقلاب دفاع می کنند.
وی ادامه داد: یوم الله 12 بهمن ماه روزی است که امام امت وارد کشور ما شدند و با ورود ایشان به کشور، انقلاب اسلامی وارد مرحله تازه ای شد و شتاب و سرعت گرفت و پس از 10 روز در 22 بهمن ماه به پیروزی رسید.
به گفته استاندار ، امروز پس از 40 سال سوالات زیادی در ذهن مردم و نسل جدید ما وجود دارد که باید به این سوالات به درستی پاسخ دهیم زیرا طرح این سوالات و پاسخ دادن به آنها در یکپارچگی و تداوم انقلاب نقش موثری دارد.
استاندار کرمان عنوان کرد: اولین سوال این است که چرا ملت ایران انقلاب کرد، خواست مردم از انقلاب چه بود و آیا این خواست و هدف هنوز هم وجود دارد یا نه؟
فدائی تاکید کرد: جواب این سوال در شعار مردم کاملا پاسخ داده شده است و ملت ایران در 40 سال قبل شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را سر می دادند و در قالب آن خواسته خود را بیان می کردند و امروز نیز این شعار تداوم دارد.
وی گفت: مردم ایران به دنبال استقلال، آزادی و برقراری جمهوری اسلامی بودند زیرا در درون جمهوری اسلامی، مردم سالاری و دین سالاری متبلور است و انقلاب اسلامی در حقیقت تحقق وعده الهی از سوی امتی رشید است.
فدائی افزود: امام راحل فرموده اند که اسلامیت ما عین جمهوریت ما و جمهوریت عین اسلامیت است و این نظام در حقیقت به دنبال اعمال اراده مردم و اجرای احکام اسلام است.
استاندار کرمان یادآور شد: امام (ره) به رای مردم مشروعیت داده و برای آن فتوا صادر کردند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز رای مردم را حق الناس اعلام کردند.
فدائی با اشاره به اینکه ملت ما سال های سال برای استقلال مبارزه کرده است، ادامه داد: ملت ایران از زمان صدور فتوای تحریم تنباکو، خلع ید بیگانگان از نفت و فتوای امام راحل در سال 43 برای مبارزه با کاپیتولاسیون، برای رسیدن به استقلال مبارزه کرده و بسیاری از عزیزان خود را نیز برای رسیدن به استقلال از دست داده است.
وی ضمن تاکید بر اینکه استقلال کنونی ایران اسلامی آسان به دست نیامده است که آن را آسان از دست بدهیم، تاکید کرد: استقلال به معنای بیگانه هراسی و بیگانه ستیزی نیست و به معنای آن است که ما باید روی پای خود بایستیم و باید اراده مردم حاکم باشد و هیچ ابرقدرتی نباید بر اراده ملی ملت ما تاثیرگذار باشد.
استاندار کرمان تصریح کرد: سومین خواست مردم، آزادی بود که بر همین اساس مردم ایران اسلامی مبتنی بر وحدت ملی خود و با وجود کثرت و تنوع افکار به انسجام ملی خود ادامه می دهد و وقتی پای منافع و مصالح ملی در میان است همه ما یکصدا و در کنار هم هستیم.
فدائی گفت: خواسته ها و اهداف ملت ایران از انقلاب اسلامی خود ، امروز نیز پس از 40 سال به قوت خود باقی است و هنوز هم ملت ایران یکصدا استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را فریاد می زنند.
فدائی با اشاره به اینکه سوال دیگر این است که چه میزان در 40 سال گذشته موفق بوده ایم و گذشته این انقلاب و نظام را چگونه ارزیابی می کنیم؟ ادامه داد: یکی از پاسخ ها به این سوال این است که ببینیم در ابتدای انقلاب از نظر فرهنگی، امکانات و اقتصادی در چه وضعیتی بودیم و امروز در چه وضعیتی هستیم.
وی ادامه داد: روش دوم برای پاسخ دادن به این سوال بررسی رشد سالانه کشور در بخش های مختلف و سرعت تغییرات و رشد در موضوعات مختلف است.
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: همچنین برای پاسخ دادن به این سوال می توان وضعیت فعلی کشور خود را با سایر کشورها به ویژه کشورهای هم تراز خود ارزیابی کنیم.
فدائی خاطرنشان کرد: اولین شاخصی که در دنیا نشان می دهد که نسبت به سایر کشورها در چه وضعیتی هستیم، شاخص میزان تولید ناخالص داخلی است که نشان دهنده درآمد کشور است.
وی عنوان کرد: بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، کشور ما در سال 2017 رتبه 25 دنیا در زمینه میزان تولید ناخالص داخلی را داشته و این آمار نشان می دهد که به لحاظ درآمدی 24 کشور وضعیت بهتری از ما داشته اند و 164 کشور بعد از ما قرار دارند.
استاندار کرمان بیان کرد: در رابطه با شاخص درآمد سرانه نیز وضعیت مناسبی در بین کشورهای دنیا قرار داریم و کشور ما در بین 189 کشور رتبه 53 را به خود اختصاص داده است و در این زمینه نسبت به کشورهایی از جمله مکزیک، چین، اندونزی و مصر وضعیت بهتری داریم.
فدائی شاخص توسعه انسانی را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: در این شاخص نیز کشور ما رتبه 60 را در بین 189 کشور به خود اختصاص داده و در این زمینه نیز از 129 کشور دنیا وضعیت بهتری داریم.
وی خاطرنشان کرد: همه این موارد نشان دهنده آن است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موفق بوده و توانسته وضعیت خوبی در دنیا داشته باشد و این نشان می دهد که می توانیم این راه را دامه داده و به موفقیت های بیشتری برسیم.
وی با طرح این سوال که قیمت کالاهای مصرفی در دنیا چگونه است؟، اظهارداشت: ترکیه کشوری همتراز با ما است و در همسایگی ما قرار دارد و جمعیت آن نیز مانند کشور ما است اما در کشور ما روزانه 81 میلیون لیتر بنزین مصرف می شود و در ترکیه روزانه 8 میلیون لیتر بنزین مصرف می شود و این در حالی است که قیمت بنزین در کشور ما هزار تومان و در ترکیه 5500 تومان است .
استاندار کرمان یادآور شد: آمار ذکر شده نشان می دهد که ما 10 برابر ترکیه و با قیمت یک پنجم بنزین مصرف می کنیم و در این رابطه در کشور ما 19 میلیون اتومبیل و در ترکیه 21 میلیون اتومبیل وجود دارد.
فدائی گفت: سومین سوال موجود نیز این است که چه اقداماتی از سوی دولت و نظام در طول 40 سال انجام شده و چه کارهایی در دست انجام است و برنامه های آینده دولت و نظام در بخش های مختلف چیست؟
وی تصریح کرد: در 40 سال گذشته و در سال های اخیر در کشاورزی، صنعت، معدن، خدمات، تامین زیربناها و تامین آب، برق و گاز پیشرفت های بسیار خوبی در کشور حاصل شده است که برگزاری چنین نمایشگاههایی در گوشه و کنار کشورمان خود گواه بر انجام اقدامات زیربنایی صورت گرتفه در چهار دهه گذشته بوده که با قوت هر چه بیشتر این روند ادامه داشته و خواهد داشت .
پیروزی انقلاب، دفاع مقدس، تجهیز جبهه مقاومت سه تجربه موفق جمهوری اسلامی 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران، هشت سال دفاع مقدس و دفاع و تجهیز جبهه مقاومت سه تجربه موفق این نظام در زمینه ایستادگی در برابر دنیای استکبار در طول چهل سال گذشته بوده است .
حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی با اشاره به خدمات پرشمار و دستاوردهای ارزشمند نظام اسلامی در طول چهار دهه از عمر گرانمایه انقلاب در عرصه های مختلف اقتصادی و سیاسی و اجتماعی افزود: جبهه مقاومت امروز در حالی پیروزمندانه پیش می تازد که شکست های استکبار جهانی در صحنه های بین المللی به خوبی قابل مشاهده است.
وی ادامه داد: شکست های استکبار جهانی در دفاع از فتنه ها، جنگ تحمیلی، عراق و افغانستان، پروژه کنار گذاری بشار اسد، ائتلاف علیه داعش، ابعاد نظامی پرونده هسته ای ایران، خاور میانه آمریکایی و رسوایی در جریان تسخیر لانه جاسوسی بخشی از شکست های استکبار و هم پیمانان وی در عرصه جهانی است.
وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا به دنبال آن است که فقط اهداف او در دنیا اجرا شود و هر جا صدای استقلال بلند شد با آن مبارزه می کند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: استکبار جهانی 162 کودتا را در 18 کشور اجرایی کرده و به طور میانگین در هر هشت ماه یک کودتا در یکی از کشورها از سوی استکبار جهانی رخ می دهد و اروپائی ها و غربی ها نیز از آنها جدا نخواهند شد.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی به موفقیت های حوزه فناوری فضائی پس از انقلاب اشاره و بیان کرد: به دست دانشمندان جوان کشور در بسیاری از حوزه های اصلی در بین 10 کشور اول دنیا قرار گرفته ایم و این در حالی است که همواره با توطئه های دشمنان از جمله جنگ تحمیلی، تهدید، تحریم و جنگ های سخت و نرم روبرو بوده ایم.
وی خاطرنشان کرد: در 40 سال پس از پیروزی انقلاب دشمنان هر حربه ای که می توانست به این نظام ضربه بزند را استفاده کردند و دنیای ناجوانمرد تحت سلطه استکبار جهانی هیچ رحمی به ملت ما نکرد.
آنچه پیداست با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در بهمن ماه 57 ابهت پوشالی طاغوت فرو ریخت و تحقق وعده های الهی به منصه ظهور رسید و در حقیقت شروع دوره جدیدی در تاریخ جهان بود که آثار آن پس از 40 سال مقاومت و ایستادگی همچنان ادامه دارد و به تعبیر مقام معظم رهبری ، انقلاب اسلامی ایران سرمشق ملت های آزاده برای رهایی از استبداد و استعمار و سرآغاز بیداری اسلامی در جهان شد.
ایام الله دهه فجر مایه فخر و مباهات ایرانی ها و الهام بخش ملت هایی است که در جستجوی آزادگی و استقلال واقعی هستند. 40 سال از آن روز تاریخی می گذرد که ایران و ایرانیان برایش لحظه شماری می کردند و با آمدن معمار کبیر انقلاب اسلامی پس از سال ها تبعید ظالمانه و دوری از وطن، امیدشان مضاعف و اراده شان برای ثمر رساندن مبارزه صدچندان شد.
با ایمان راسخ، آزادگی، ولایت مداری و وحدت اقشار مختلف مردم، در بهمن 57 انقلاب اسلامی به پیروزی رسید در حالیکه سردمداران نظام سلطه، تحقق آن را غیر ممکن می دانستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=24238
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.