تجهیزات پلیس کرمان متناسب با جرایم و جغرافیای استان نیست

سردار رضا بنی‌اسدی‌فر ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با اشاره به اینکه افتخار نشان ذوالفقار سردار سلیمانی از دستان رهبر معظم انقلاب باعث افتخار همه دست‌اندرکاران حوزه امنیت کشور شد و جای تبریک دارد اظهار داشت: جغرافیای استان کرمان بسیار پهناور است و بخش کویر 44 هزار کیلومتری، مبارزه با قاچاق مواد مخدر را بسیار سخت می‌کند.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه استفاده از پهباد بارها درخواست شده اما اتفاقی نیفتاده است گفت: نیازمندی‌های پلیس متناسب با جرایم روز باید تجهیز شود و عدم تجهیز نیروهای پلیس زمینه‌ساز خسارت بیشتر و افزایش شهدا و جانبازان در پلیس است و امسال شاهد افزایش شهدای نیروی انتظامی در استان کرمان بودیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه به واسطه مباحث حقوق شهروندی به سادگی نمی‌توانیم ایست بازرسی بزنیم که این مسئله باعث مشکلات زیاد و جرایم بیشتر شده است افزود: اثرات مخربی به واسطه مصرف شیشه در جامعه ایجاد شده و شاهد رشد مصرف مواد مخدر شیشه و تولید آن از سمت یکی از کشورهای همسایه هستیم.

وی با بیان اینکه شاهد کاهش 23 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان در سال 97 هستیم گفت: در سال گذشته 12 هزار و 664 نفر دستگیری داشتیم که امسال تعداد دستگیرشدگان به 11 هزار و 716 نفر رسیده است.

بنی‌اسدی‌فر با اشاره به اینکه جلیقه‌های ضدگلوله پلیس بسیار سنگین بوده و مناسب نیست عنوان کرد: متاسفانه به‌همین دلیل آمار شهدای ما در نیروی انتظامی افزایش پیدا کرده است و باید برای امنیت بیشتر نیروها و به‌روز شدن تجهیزات چاره‌ای اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه امسال بیش از 90 تن کشفیات مواد مخدر در استان را داشتیم که رتبه دوم کشوری بعد از استان سیستان و بلوچستان را کسب کردیم گفت: 220 هزار بوته خشخاش در عملیات مشترک پلیس در سیرجان و رفسنجان کشف و منهدم شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه کمبود فضا برای نگهداری معتادین متجاهر و کمپ ماده 16 در استان کرمان وجود دارد افزود: ایجاد کمپ ماده 16 در سیرجان و رفسنجان اولویت دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=26024
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.