تشریح مسائل به کنترل آسیب‌های اجتماعی می‌انجامد

عباس صادق‌زاده در جلسه طرح ساماندهی متکدیان رفسنجان با بیان این‌که مسائل و مشکلات اجتماعی قابل کنترل هستند گفت که تشریح مسائل اجتماعی برای مردم و راه‌اندازی برنامه‌های علمی برای حمایت از آنان باعث کنترل آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه می‌شود.
وی افزود که توجه نکردن به مسائل اجتماعی باعث بروز آسیب در جامعه می‌شود، از همین‌رو و با توجه به تأکید رهبری بر ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، در برنامه ششم توسعه با دقت به مسائل اجتماعی پرداخته شده است.
صادق‌زاده اقدامات انجام شده در ساماندهی متکدیان در شهرستان رفسنجان را موفقیت‌آمیز خواند و ادامه داد که این فعالیت می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای سایر شهرستان‌های استان باشد و در صورت ورود افراد متخصص در این زمینه سازمان بهزیستی آماده ارائه کمک‌های مالی و یارانه‌ای در حد اعتبار مصوب است.
مدیر کل بهزیستی بیان کرد که بهزیستی استان با شناسایی و انتخاب محله‌های آسیب‌خیز در شهرستان‌ها به‌عنوان پایلوت با حضور کارشناسان متخصص و برگزاری کلاس‌های آموزشی توانسته محله‌های ناامن را به محله‌های امن با کمترین آسیب اجتماعی تبدیل کند.

باید زمینه بازگشت افراد آسیب‌دیده به جامعه فراهم شود

فرماندار رفسنجان نیز در این جلسه با اشاره به ساماندهی ۲۷۰ نفر از افراد معتاد، خیابانی، کودکان کار و متکدیان در این شهرستان خاطرنشان کرد که هدف از اجرای این طرح دستگیری افراد و برخورد پلیسی نیست.
حمید ملانوری افزود که به‌منظور ساماندهی افراد آسیب‌دیده و بازگشت آنان به جامعه سازمان‌های متولی مسائل اجتماعی باید زمینه را برای پذیرش این افراد مهیا کنند و برای انجام این طرح مردم از طریق رسانه‌ها هماهنگ و آگاه شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13339
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.