زندانیان مهریه در صدر جرائم غیرعمد

سید حجت‌الله موسوی‌قوام از حضور ۳۲۶ نفر زندانی غیر عمد در زندان های کرمان خبر داد و گفت: از این تعداد هفت نفر مربوط به تصادفات غیرعمد،۱۱۸ نفر چک‌های برگشتی،۱۸۱ نفر مهریه و ۱۰ نفر نفقه هستند.

او در یازدهمین ستاد دیه استان کرمان گفت که  از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ جلسه تشخیص وام تشکیل شده که منجر به آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد شده‌است.

وی افزود: ظرف ۱۰ جلسه زمینه آزادی ۱۸۸ نفر مددجویان واجد شرایط به مبلغ چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان فراهم شده است.

موسوی‌قوام گفت که از آمار گفته شده ۱۶۶ نفر از محل خیران به مبلغ بیش از سه میلیارد تومان اخذ شده همچنین هفت نفر از محل اعتبارات بانک‌ها به مبلغ ۷۶۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، سه نفر از محل اعتبارات تامین، ۹ نفر بدون پرداخت وجه و با جلب رضایت شکات آزاد شدند.

وی افزود: تعداد ۱۵۳ نفر از زندانیان نیز که مبلغی بالغ بر ۶۴ میلیارد تومان باید پرداخت کنند با شاکیان برای تخفیف مبلغ شکایت خود صحبت کردیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان گفت که ۷۲ نفر از مددجویان نیز خودشان برای پرداخت دیه به مبلغ ۱۹ میلیارد و ۳۹۵ میلیون تومان مشارکت کردند.

وی افزود: خوشبختانه امسال در مجموع پرداخت جرائم غیر عمد نسبت به سال قبل پیشرفت خوبی را شاهد بودیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان گفت: جمع گلریزان امسال استان کرمان شش میلیارد و ۶۱۹ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان بوده که رقمی بالغ بر ۸۰ درصد تعهدات خیران وصول شده استان کرمان اولین استانی است که بیشترین جذب را داشته و هنوز هیچ یک از استان‌ها به مرز ۸۰ درصد هم نرسیده‌اند.

موسوی‌قوام  با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۷ به زندانیان، مهریه بلاعوض تعلق نمی‌گیرد، تاکید کرد: طی سال جاری حدود شاهد آزادی ۴۰ تا ۵۰ نفر از محل ستاد دیه در شهرستان رفسنجان بودیم، همچنین شهرستان جیرفت که ۴۲۰ میلیون تومان تعهد داشتند اما ۷۰ میلیون تومان پرداخت شده به دلیل این که به چهار شهرستان همزمان جشن گلریزان صورت گرفته است.

وی افزود: شهرستان سیرجان امسال گلریزان را حذف کردیم چون آورده‌ای نداشت.

وی گفت: زندانیان به تفکیک هر شهرستان در رابطه با جرائم غیر عمد ۲۶ نفر در کرمان، ۲۹ نفر جیرفت، ۲۳ نفر بافت، ۱۸ نفر بم و… و. هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=20318
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.