تعلیق تشکل دانشجویی اصلاح‌طلب در دانشگاه باهنر

روز گذشته حکمی مبنی بر تعلیق سه‌ماهه فعالیت‌های تشکل اصلاح‌طلب «مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان» به خسرو بنی اسد، دبیر این تشکل ابلاغ شد.
بر اساس این حکم مجمع اسلامی دانشجویان تا ۲۸ فروردین ۹۶ از هرگونه فعالیت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی محروم شده و بدین ترتیب در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، فضایی تقریباً تک‌صدایی بر یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های جنوب شرق کشور حاکم می‌شود.
بنی اسد دلیل تعلیق تشکل متبوع خود را «انتشار اخبار مربوط به آرش صادقی در تابلوی اطلاع‌رسانی» عنوان می‌کند و به «کرمان نو» می‌گوید: «شاکی و دلیل شکایت را به‌صورت کتبی به ما اعلام نکردند اما وقتی به جلسه هیأت منصفه رفتیم، گفتند که دلیل این حکم انتشار خبرهای مربوط به آرش صادقی بوده است.» دبیر مجمع اسلامی معتقد است این تشکل موضع‌گیری خاصی در انتشار این خبرها نداشته و صرفاً به اطلاع‌رسانی پرداخته.
مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه باهنر در حالی پی تعلیق را به تن خود مالید که دو ماه پیش جنجال‌ها بر سر یکی از برنامه‌های این تشکل بالاگرفته بود.

۱۵ آذر امسال و دو هفته پس از لغو جنجالی سخنرانی نایب رییس مجلس در مشهد، وی به دعوت مجمع اسلامی به دانشگاه باهنر آمد و سخنرانی کرد. سخنرانی‌ای که با مخالفت برخی چهره‌های اصولگرا ازجمله حجت‌الاسلام عرب پور، امام‌جمعه موقت کرمان و رییس شورای اصولگرایی استان روبرو شده بود.

این سخنرانی اگرچه با حمایت استانداری برگزار شد اما دقایقی قبل از آغاز، با تغییر مجری مراسم و سؤالات جهت‌دهی شده برخی افراد روبرو شد به‌طوری‌که مطهری یک روز بعد در اینستاگرامش نوشت که «اجازه ندادند دانشجویان سؤالات خود را بپرسند.»
حالا دو ماه پس‌ از این برنامه جنجالی، مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه باهنر با بیش از هزار عضو فعال که در پی منحل شدن انجمن اسلامی این دانشگاه پس از حوادث انتخابات جنجالی ۸۸ و تشکیل انجمن اسلامی مستقل که تشکلی اصولگراست، از دو سال پیش فعالیت جدی خود را آغاز کرده از هرگونه فعالیت در آستانه انتخابات ریاست جمهوری محروم شده تا دولت تدبیر و امید با تصمیم مدیرانش در دانشگاه باهنر، تنها بماند.
تماس‌های «کرمان نو» با روابط عمومی دانشگاه باهنر به نتیجه‌ای نرسید و فعلاً مسئولان این دانشگاه تصمیم به سکوت در قبال این موضوع گرفته‌اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=9831
1 نظر
  1. فرزند دیار کریمان می گوید

    برکناری رئیس دانشگاه خواسته ماست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.