تغذیه ناسالم باعث ۷۰ درصد بیماریهای منجر به مرگ

«احمد جمالی زاده» روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه جشنواره «غذای سالم» در عمارت «گلستان امین» این شهر گفته مشکلاتی که در سال‌های اخیر دامن‌‌گیر جوامع به ‌ویژه کشورمان شده است، ناشی از الگوی ناسالم تغذیه‌ای است.

او می گوید سرطان‌ها، سکته‌های مغزی و قلبی، دیابت، چربی بالای خون، پرفشاری خون و … ریشه در غذای ما دارد، همچنین چگونگی آماده‌ کردن غذا هم با این موضوع مرتبط است.

به گفته جمالی زاده در کشور ایران بیش از دو برابر استاندارد دنیا قند مصرف می‌شود، در حالی‌که بدن به این میزان قند مصرفی نیاز ندارد. مصرف چربی‌ها، روغن و نمک نیز در کشور بالاتر از میانگین دنیاست و این مواد غذایی آمار مرگ و میر را بالا می‌برد.

این مسئول خاطر نشان کرد که بدن ما در روز به پنج گرم نمک نیاز دارد، اما هر فرد ایرانی روزانه بیش از دو تا سه برابر نیاز اصلی بدن نمک مصرف می‌کند.افراد زیادی در کشور دچار پرفشاری خون هستند از طرفی مصرف میوه و سبزیجات در ۸۴درصد خانوارهای ایرانی پایین‌تر از حد استاندارد است.
جمالی‌زاده می گوید از دلایل شیوع سرطان‌های گوارش عدم مصرف میوه و سبزیجات و یا کم مصرف‌کردن این مواد غذایی است.
وی یاداور شد جشنواره غذای سالم با هدف ترویج و فرهنگ‌‌سازی رفتن مردم به سمت مواد غذایی و غذای سالم ایجاد شده، تا مردم آگاه شوند که چه غذاهایی برای بدن مفید و چه غذاهایی مضر است و امیدواریم این کارهای ارزشمند تداوم داشته باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=8562
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.